Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Návrat k jednoduchosti. Globální Nissan Micra

Ekonomika

  10:01
PRAHA - Nový Nissan Micra se bude prodávat na celém světě. Vyrábí jej v Thajsku, Indii, Číně a Mexiku. Proto se změnil, je přímočarý, jednodušší. Ale bude to stačit i u nás?

Nissan Micra

Micra má být takzvaným "globálním autem", prodávaným ve více než 160 zemích. Tím automobilka ušetří náklady na jeho vývoj i výrobu, ale za cenu risku. Musí se totiž zalíbit různým kulturám, různému vkusu a požadavkům. Jak nenáročným zákazníkům rozvojových trhů, jako je Indie (kde se vyrábějí Micry určené pro Evropu místo dřívější Británie), tak nejnáročnějším evropským.

Nissan Micra

Interiér překvapí
Proto jde Nissan tak trochu proti proudu a ze čtvrté generace Micry udělal auto jednodušší, vyrobené z menšího počtu dílů. Třeba v Asii totiž od malých aut stylovost či sportovnost nečekají. A je to znát už na první pohled. Nenápadné, obyčejné auto do města, o rozumných 6 centimetrů delší než předchůdce.

Čtěte také


Uvnitř ale překvapí. Svou jednoduchostí. Interiér se nesnaží vypadat honosně, spíš je "bublinovatě plastikový". Měkčené materiály ani módní barvy zde nenajdete, volant lze nastavit jen výškově. Zato tu nic nevrže, kabina působí robustně. Micra se zbavila i posuvných zadních sedaček, ale nevadí.

Ideální auto do města
Na svou velikost je prostorná, vzadu poskytne dostatek místa i hlavám vysokých pasažérů. A nakonec toho dokáže převézt více. Děleným sedačkám lze nejen sklápět opěradla, ale i je celé překlopit vpřed, čímž uvolní další prostor navazující na dno kufru.

Nissan Micra interiér

Tohle auto bylo postaveno tak, aby s ním bylo snadné jezdit ve městě. Micra se otočí na krásných devíti metrech a díky nízké spodní linii oken je z ní výtečně vidět ven. Řízení jde příjemně zlehka a má i trochu citu.

Micra nabízí nížší spotřebu
Nový, vyspělý benzinový motor o 1,2 litru dodává vozu mrštnost. Má rád vyšší otáčky, přitom v těch nízkých funguje příjemně. Na volnoběh je Micra tak tichá, že ani nepoznáte, že jde o tříválec. Pak se přizná typickým drnčivým zvukem tříválců, avšak dobře utlumeným. Není líná, ale ve vyšších rychlostech se musí vytáčet.

A dokáže být skutečně střídmá – i díky nízké celkové hmotnosti, která je zhruba o 35 kilo nižší než u minulé verze. Spotřeba se pohybuje kolem 5–6 litrů, nový agregát je prý o čtvrtinu úspornější než dřívější čtyřválec stejného objemu. I s převodovkou CVT, která se do města hodí.

Za příplatek pomůže i s parkováním
Plynule mění svůj převod a motor umí udržovat v nízkých otáčkách i ve vyšších rychlostech. Mimo město už Micra tolik nevyniká. Stojí na nové platformě a má komfortně měkčí podvozek, hluk od podběhů však proniká do kabiny až příliš. Zábavné svezení od ní nečekejte, na to je moc houpavá a tupá.

Nisan Micra

Micra má slušnou základní výbavu a hrstku lákavých příplatků. Může si třeba umět změřit parkovací místo, zda se do něj vejde. Motor si nevyberete, zatím se prodává jen s novým tříválcem.

Brzy ale přijde jeho silnější kompresorová verze s překvapivě nižšími emisemi i spotřebou, kvůli které Nissan neplánuje prodávat v Evropě diesel, protože by neměl smysl. Což je další překvapení od Micry, která jinak nevypadá jako nijak zvlášť moderní auto. Je obyčejná, ale výtečně plní svůj účel. Dnes skoro vzácnost.

Autoři:

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...