náhledy
Škoda Favorit 136 L, typ 781. První sériově vyráběný automobil s motorem vpředu a náhonem předních kol (1987–1995). Lidovky.cz se po stopách jeho vzniku vypravily ve speciálu www/lidovky.cz/favorit.
Autor: Škoda Auto
Hlavní verze tehdy přelomového modelu Škoda Favorit 136 L. Motor byl umístěn vpředu a vůz měl přední náhon. Čeští vývojáři měli při výrobě problém s karburátorem. Vhodný typ karburátoru nakonec Češi vyřešili s německou firmou Pierburg, kdy jim Škodovka dovezla Favority a Němci měli za úkol definovat zařízení, které bude splňovat všechny předpisy.
Autor: Škoda Auto
Vůz Škoda Favorit byl vyráběn v roce 1987-1995. Automobilka celkem na trh vypustila 783 167 kusů. Škodovka Favorit představila na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a odstartovala tak novou éru značky. Na snímku verze kombi před dnes již neexistujícím hotelem Praha.
Autor: Škoda Auto
Škoda Forman 136 L Combi. Osobní automobil v provedení combi byl vyráběn v letech 1990 – 1994. V různých variantách z továrny Škodovky vyjelo celkem 223 059 kusů. Továrna kombíky Favoritu prodávala pod označením Forman. Dnes je zachovaný favorit z počátků výroby vzácností.
Autor: Škoda Auto
Škoda 781 „Tremp“ – prototyp (1989). Tremp byl ideový předchůdce vozu Felicia FUN.
Autor: Škoda Auto
Model Felicia vycházel z předchozího Favoritu. Felicia byla prvním modelem vyrobeným po vstupu koncernu Volkswagen do české automobilky Škoda. Dohromady Škodovka vyrobila více než 1,4 milionů všech typů Felicie.
Autor: Škoda Auto
Felicia se vyráběla v závodech v Mladé Boleslavi, Vrchlabí a Kvasinách. Felicii znalci označovali za "elektrifikovaný" Favorit. Pod kapotou se poprvé ocitly i koncernové motory - naftová atmosférická 1,9 a benzinová 1,6.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia GLXi, typ 791. Vůz Škodovka vyráběla v letech 1994 –2001. Celkem bylo vyrobeno přibližně 915 tisíc automobilů.
Autor: Škoda Auto
Cena Felicie v bazarech se nyní pohybují okolo 7000-30 000 korun.
Autor: Škoda Auto
Užitková verze Škoda Pick-up vycházela ze základního modelu Škoda Favorit a Forman. K dispozici byly tři provedení - s pevnou střechou, látkovou střechou a zcela odkrytou nákladní částí. V letech 1991–1995 bylo vyrobeno 70 900 kusů.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia VANPLUS (1995 – 2000). Tato verze byla prostornější než Pickup. Jednalo se o pětidvéřový vůz. Jeho zadní dveře měly plechovou výplň a nahoře byla namontována plastová nástavba se zvýšenou střechou.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia Fun byl automobil s otevřenou korbou. Posunutím zadní stěny kabiny šlo přeměnit dvoumístný vůz na čtyřmístný. V letech 1996 – 2000 automobilka vyrobila pouze 4016 kusů. Auto se prodávalo ve třech barevných variantách – žluté, zelené a oranžové. Barevná varianta se ale týkala pouze nárazníků a doplňků. Dnes je FUN vyhledávaný youngtimer, jehož cena rychle roste.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia a Felicia Combi po faceliftu v únoru 1998. Nejvýraznější změnou po faceliftu byla úprava přední části vozu - nárazník, maska a kapota ve stylu Škody Octavie.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia po faceliftu v roce 1998. Vůz byl propagován jako „Felicia s novou tváří“.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia Combi po faceliftu v roce 1998. Díky faceliftu délka Combi verze narostla na 4237 mm. Zákazníci si mohli vybrat nové možnosti výbavy také nové laky.
Autor: Škoda Auto
Škoda Felicia Kit Car, která poprvé startovala na Mistrovství světa v roce 1995. Startovala s motorem o objemu 1.600 cm3.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia (1996). Za nejúspěšnější model v historii Škodovky by jste v roce 1998 zaplatili nejméně 349 900 korun. S doplňky a lepším motorem se mohla cena dostat až na 529 900 korun.
Autor: Škoda Auto
Kvůli modelu Škoda Octavia byl v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod. Octavia byla prvním vozem, který automobilka kompletně vyvinula až po vstupu koncernu Volkswagen. Do roku 2003 prodala Škodovka 946 760 Octavií.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia Combi, typ Sk 342 (1997). Designová studie vozu, která byla poprvé představena v Paříži.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia Long (1999). Jednalo se o prodloužená verzi Octavie. Model byl určen pro vrcholné české politiky a nebyl nikdy ve volném prodeji. Škodovka verzi long vyrobila na popud tehdejšího premiéra Miloše Zemana. Ten tvrdil, že by vláda měla využívat česká auta.
Autor: Škoda Auto
Škoda Octavia WRC. Závodní speciál s výkonem 300 HP a maximální rychlostí 210 km/hod. Tento speciál jezdil pro závodních tratích do roku 2003, než přišel na řadu model Škoda Fabia WRC. Nová Octavia WRC stála zhruba 20 milionů korun.
Autor: Škoda Auto
Škoda Fabia byla představena v roce 1999. Fabie měla být nástupcem Felicie, ale ještě rok a půl se vozy vyráběly souběžně. Model, jehož cena začínala na 249 000 korun, byl vozem, který se vyvíjel pod německým manažerem Wilfriedem Bockelmannem. Díky němu Fabia vyjela z továrny na podvozku A0 ještě předtím, než ho použil Volkswagen u modelu Polo.
Autor: Wikimedia
Škoda Superb byl vyvinut na stejné platformě jako Audi, tedy s podélným uložením motoru. Toto řešení převzal dokonce tehdy Volkswagen pro svůj Passat v Číně. Díky tomuto modelu se Škodovka vrátila do prestižní vyšší třídy.
Autor: Wikimédia