Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Prolezli jsme Škodu Kamiq. Bude praktická a poleze Scale do zelí

Ekonomika

  19:30
Ženeva - Škoda přivezla do Ženevy ve světové premiéře vlastně dva sériové vozy: Kamiq a Scalu. Jenže zatímco Scala už byla představena samostatně a tak tu má jen výstavní premiéru, Kamiq je žhavou novinkou. A tak jsme jej přímo na výstavišti krátce prozkoumali. A je to v mnohém překvapivé auto.

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Když porovnáme na nedalekém stánku VW stojící model T-Cross a novou Škodu Kamiq, ani se nechce věřit, že to jsou auta se shodným technickým základem. T-Cross je takové malé a milé auto, které se sice tváří jako teréňáček, ale nikoho nenechá na pochybách, že je určen hlavně do městského provozu.

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě
Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě

To Kamiq působí mnohem dospěleji a sebevědoměji, byť pod kapotou je stejná technika MQB-A0 a i stejné motory (a také třeba omezení jen na pohon předních kol). Důvod pro tento velký rozdíl je jednoduchý: Škoda opět na dané technice postavila „o kus víc auta“, než koncernoví sourozenci. Ostatně, vyzkoušela si to už se Scalou, u které obyčejnější techniku A0 protáhla až do kategorie Golfu, takže proč to nezkusit u Kamiqu, že?

Celé to má ale jeden háček: Kamiq a Scala jsou auta, která jsou si v mnohém až nečekaně podobná. Pravda, designem je lze odlišit vcelku snadno, už proto, že Kamiq má zcela jinou grafiku dvojitých svítilen s výrazným LED denním pásem navrchu a světlometem dole. A má i vyšší stavbu, ale ta není nikterak divoká, pořád je to spíš hatchback, než nějaké nabubřelé SUV. Ale některým uživatelům se sem bude přeci jen díky o trochu výše položené podlaze nastupovat lépe, než do Scaly.

Odlišnosti v designu jsou i v celkovém pojetí. Scala nám připadá trochu svalnatější, to Kamiq je bližší dosavadnímu „vyhraněnějšímu“ pojetí škodovek. Proporce obou aut jsou hezky vyvážené, bude zajímavé pozorovat, jak tedy nakonec design zákazníky u obou osloví.

Hodně podobné jsou si tyto vozy uvnitř. Kamiq nabídne posádce trochu vyšší pozici sezení, ale jinak místem nebo třeba celkovým řešením palubní desky i výplní dveří jakoby Scale z oka vypadl. Díky své velikosti a prostornost je Kamiq vlastně nástupce někdejšího Yettiho, ovšem bez jeho až legendární variability.

I to paradoxně znamená, že se blíží Scale víc, než by se mohlo zdát. Zadní sedadla tu jsou jen sklopná, nelze je vyjímat či posouvat: Kamiq nesmí v tomto konkurovat většímu typu Karoq. A tak nabídne podobnou praktičnost, jako Scala. Jen zavazadlový prostor má Kamiq menší: 400 litrů oproti 467. To ale nemusí být pro mnohé podstatné. Mimochodem, v této velikosti auta stále velikostí kufru nejvíce boduje Škoda Fabia Combi, ta nabídne 530 litrů. Přitom právě tohle provedení by možná mohl Kamiq vyřadit postupně z nabídky: u Fabie nadcházející generace je zatím osud kombíku nejasný.

Celkově na nás Škoda Kamiq působí velmi příjemným dojmem a vcelku chápeme, že se může někomu zamlouvat víc, než Scala. O tom, pro jaký vůz se nakonec zákazníci rozhodnou, ale budou rozhodovat i ceny. Ty zatím známé nejsou, ale je dost pravděpodobné, že coby SUV bude Kamiq dražší, než Scala.

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...