Čtvrtek 12. prosince 2019svátek má Simona -4 °C sněžení Předplatné LN
6. března 2019 19:30 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Prolezli jsme Škodu Kamiq. Bude praktická a poleze Scale do zelí

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě | foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Ženeva Škoda přivezla do Ženevy ve světové premiéře vlastně dva sériové vozy: Kamiq a Scalu. Jenže zatímco Scala už byla představena samostatně a tak tu má jen výstavní premiéru, Kamiq je žhavou novinkou. A tak jsme jej přímo na výstavišti krátce prozkoumali. A je to v mnohém překvapivé auto.

Když porovnáme na nedalekém stánku VW stojící model T-Cross a novou Škodu Kamiq, ani se nechce věřit, že to jsou auta se shodným technickým základem. T-Cross je takové malé a milé auto, které se sice tváří jako teréňáček, ale nikoho nenechá na pochybách, že je určen hlavně do městského provozu.

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě
Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě

To Kamiq působí mnohem dospěleji a sebevědoměji, byť pod kapotou je stejná technika MQB-A0 a i stejné motory (a také třeba omezení jen na pohon předních kol). Důvod pro tento velký rozdíl je jednoduchý: Škoda opět na dané technice postavila „o kus víc auta“, než koncernoví sourozenci. Ostatně, vyzkoušela si to už se Scalou, u které obyčejnější techniku A0 protáhla až do kategorie Golfu, takže proč to nezkusit u Kamiqu, že?

Celé to má ale jeden háček: Kamiq a Scala jsou auta, která jsou si v mnohém až nečekaně podobná. Pravda, designem je lze odlišit vcelku snadno, už proto, že Kamiq má zcela jinou grafiku dvojitých svítilen s výrazným LED denním pásem navrchu a světlometem dole. A má i vyšší stavbu, ale ta není nikterak divoká, pořád je to spíš hatchback, než nějaké nabubřelé SUV. Ale některým uživatelům se sem bude přeci jen díky o trochu výše položené podlaze nastupovat lépe, než do Scaly.

Odlišnosti v designu jsou i v celkovém pojetí. Scala nám připadá trochu svalnatější, to Kamiq je bližší dosavadnímu „vyhraněnějšímu“ pojetí škodovek. Proporce obou aut jsou hezky vyvážené, bude zajímavé pozorovat, jak tedy nakonec design zákazníky u obou osloví.

Hodně podobné jsou si tyto vozy uvnitř. Kamiq nabídne posádce trochu vyšší pozici sezení, ale jinak místem nebo třeba celkovým řešením palubní desky i výplní dveří jakoby Scale z oka vypadl. Díky své velikosti a prostornost je Kamiq vlastně nástupce někdejšího Yettiho, ovšem bez jeho až legendární variability.

I to paradoxně znamená, že se blíží Scale víc, než by se mohlo zdát. Zadní sedadla tu jsou jen sklopná, nelze je vyjímat či posouvat: Kamiq nesmí v tomto konkurovat většímu typu Karoq. A tak nabídne podobnou praktičnost, jako Scala. Jen zavazadlový prostor má Kamiq menší: 400 litrů oproti 467. To ale nemusí být pro mnohé podstatné. Mimochodem, v této velikosti auta stále velikostí kufru nejvíce boduje Škoda Fabia Combi, ta nabídne 530 litrů. Přitom právě tohle provedení by možná mohl Kamiq vyřadit postupně z nabídky: u Fabie nadcházející generace je zatím osud kombíku nejasný.

Celkově na nás Škoda Kamiq působí velmi příjemným dojmem a vcelku chápeme, že se může někomu zamlouvat víc, než Scala. O tom, pro jaký vůz se nakonec zákazníci rozhodnou, ale budou rozhodovat i ceny. Ty zatím známé nejsou, ale je dost pravděpodobné, že coby SUV bude Kamiq dražší, než Scala.

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Ranč Zorro pedofilního milionáře Jeffreyho Epsteina v poušti v Novém Mexiku,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Až patnáct procent mladých žen trápí záhadná nemoc. Lékaři si s ní nevědí rady

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Syndrom PCOS výrazně komplikuje početí. Problémy s ním trápí stále více Čechů. Některé rodiny pořízení potomka příliš...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Sexting | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...