6. března 2019 19:30 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Prolezli jsme Škodu Kamiq. Bude praktická a poleze Scale do zelí

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě | foto: Luděk Vokáč, Lidovky.cz

Ženeva Škoda přivezla do Ženevy ve světové premiéře vlastně dva sériové vozy: Kamiq a Scalu. Jenže zatímco Scala už byla představena samostatně a tak tu má jen výstavní premiéru, Kamiq je žhavou novinkou. A tak jsme jej přímo na výstavišti krátce prozkoumali. A je to v mnohém překvapivé auto.

Když porovnáme na nedalekém stánku VW stojící model T-Cross a novou Škodu Kamiq, ani se nechce věřit, že to jsou auta se shodným technickým základem. T-Cross je takové malé a milé auto, které se sice tváří jako teréňáček, ale nikoho nenechá na pochybách, že je určen hlavně do městského provozu.

Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě
Škoda Kamiq na autosalonu v Ženevě

To Kamiq působí mnohem dospěleji a sebevědoměji, byť pod kapotou je stejná technika MQB-A0 a i stejné motory (a také třeba omezení jen na pohon předních kol). Důvod pro tento velký rozdíl je jednoduchý: Škoda opět na dané technice postavila „o kus víc auta“, než koncernoví sourozenci. Ostatně, vyzkoušela si to už se Scalou, u které obyčejnější techniku A0 protáhla až do kategorie Golfu, takže proč to nezkusit u Kamiqu, že?

Celé to má ale jeden háček: Kamiq a Scala jsou auta, která jsou si v mnohém až nečekaně podobná. Pravda, designem je lze odlišit vcelku snadno, už proto, že Kamiq má zcela jinou grafiku dvojitých svítilen s výrazným LED denním pásem navrchu a světlometem dole. A má i vyšší stavbu, ale ta není nikterak divoká, pořád je to spíš hatchback, než nějaké nabubřelé SUV. Ale některým uživatelům se sem bude přeci jen díky o trochu výše položené podlaze nastupovat lépe, než do Scaly.

Odlišnosti v designu jsou i v celkovém pojetí. Scala nám připadá trochu svalnatější, to Kamiq je bližší dosavadnímu „vyhraněnějšímu“ pojetí škodovek. Proporce obou aut jsou hezky vyvážené, bude zajímavé pozorovat, jak tedy nakonec design zákazníky u obou osloví.

Hodně podobné jsou si tyto vozy uvnitř. Kamiq nabídne posádce trochu vyšší pozici sezení, ale jinak místem nebo třeba celkovým řešením palubní desky i výplní dveří jakoby Scale z oka vypadl. Díky své velikosti a prostornost je Kamiq vlastně nástupce někdejšího Yettiho, ovšem bez jeho až legendární variability.

I to paradoxně znamená, že se blíží Scale víc, než by se mohlo zdát. Zadní sedadla tu jsou jen sklopná, nelze je vyjímat či posouvat: Kamiq nesmí v tomto konkurovat většímu typu Karoq. A tak nabídne podobnou praktičnost, jako Scala. Jen zavazadlový prostor má Kamiq menší: 400 litrů oproti 467. To ale nemusí být pro mnohé podstatné. Mimochodem, v této velikosti auta stále velikostí kufru nejvíce boduje Škoda Fabia Combi, ta nabídne 530 litrů. Přitom právě tohle provedení by možná mohl Kamiq vyřadit postupně z nabídky: u Fabie nadcházející generace je zatím osud kombíku nejasný.

Celkově na nás Škoda Kamiq působí velmi příjemným dojmem a vcelku chápeme, že se může někomu zamlouvat víc, než Scala. O tom, pro jaký vůz se nakonec zákazníci rozhodnou, ale budou rozhodovat i ceny. Ty zatím známé nejsou, ale je dost pravděpodobné, že coby SUV bude Kamiq dražší, než Scala.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz