Neděle 19. ledna 2020svátek má Doubravka 2 °C sněhové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

První elektrické Audi je tady. Model e-tron svou odlišnost maskuje a chce si podat Teslu

Automobilka Audi odhalila svůj první čistě elektrický model e-tron. Jde o velké SUV, které má ambici zastínit populární modely Tesla, především Model X. Auto překvapí tím, že na první pohled nedává svou elektrickou podstatu nijak dramaticky najevo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zdeněk Pavliš 7.10.2018 10:53

U nás ve firmě máme průběžně kolem 15 vozidel. Většinou se jedná o naftu. Vozidla po najetí 150-200 tis. km měníme za nová. O autech na "baterku" neuvažujeme. Jako úsměvné je představa přechodu manažerských vozidel z třílitrové nafty na "baterky".

J. Šejnoha 20.9.2018 16:21

Osobák, který váží 2,5 tuny nemůže být nikdy ekologický, protože na samotnou výrobu je třeba obrovské množství energie a surovin. O energii na rozpohybování monstra ani nemluvě.

Ještě že už ty SUV trochu snižují, takže nemají tak tragickou aerodynamiku.

Jako móda pro bohaté snoby ale dobrý.

Jen aby vládu zase nenapadlo, že to bude dotovat z daní zaplacených střední trídou !

J. Kotala 18.9.2018 23:25

Slepá ulice. Max. rozvoz rohlíků.

J. Šejnoha 20.9.2018 16:25

Pokud máte neomezený rozpočet, například jste solární baron, tak jako druhé auto do rodiny dobrý.

Mít ale všecha auta na elektřinu, z toho bych byl nervózní.

P. Berg 18.9.2018 19:17

Pokud dovoz do USA bude zatížen vysokým clem, pak bude na US trhu stěží konkurovat cenou Tesle.

J. Cervenka 18.9.2018 15:17

skoro dvojnasobna cena (!!) ve srovnani s Tesla -3, ktera stoji neco pres 50,000 $. Jak je to mozne.

J. Maicel 18.9.2018 14:52

To si koupím, k rodinnýmu domku si přistavím trafačku 22kV. Akorát za jistič to bude asi tak 50 táců měsíčně..

J. Moravec 18.9.2018 16:06

EV se budou prodavat pouze po testu IQ. Bohuzel musite zustat u sveho Trabanta.

J. Franke 18.9.2018 14:03

Jára Cimrman vidí budoucnost v aluminiu...

Já zase ve vodíku. S tím ovšem souvisí řízená termonukleární fúze. Pro pohon aut se bude využívat jak elektřina z baterií, tak hlavně z palivových článků na bázi vodíku a kyslíku.

Může to být ovšem všechno úplně jinak...

J. Moravec 18.9.2018 14:12

Vodik propaguji ropne spolecnosti, aby kazdy musel zase cerpat u nich. A skoro vsechen vodik se vyrabi stepenim zemniho plynu. Energeticka narocnost je katastrofalni. A platiny je docela malo. Vite jak by se auto s palivovym clankem a platinou ztracelo?

K. Luboš 18.9.2018 10:20

Osobně si nedokážu představit, jak do těch aut tu elektrickou energii dostanou. Tak třeba u Tesca si chce rychlodobít baterii 10 Audin. A ejhle, to je 1,5 MW! Dokáže si někdo vůbec představit ta elektrická vedení, ta trafa? A že by někdo na sídlišti jedné domácnosti zajistil příkon 11/22 kW? To je fakt scifi... Vždyť tam už nyní ani pořádně nezaparkují.

Elektromobily zjevně mohou fungovat, ale nesmí jich být zase až tak příliš moc.

J. Moravec 18.9.2018 11:07

Berta Benz pri prvni jizde v roce 1888 kupovala benzin v lekarne. Na svete neexistovala zadna benzinka. Vsichni se hrozne smali a chvalili si sve kone.

P. Götze 18.9.2018 11:26

taky ji ale nikdo v te dobe nerikal ze do par let to bude masovka a ty kone zakazou, protoze je neekologicky vidte. Proste to melo prirozeny probeh. Coz dnes nema.

J. Jurax 18.9.2018 21:39

Na tohle nemá pan Moravec odpověď.

Elektroauta jsou jedna z možných alternativ budoucnosti, ale nemělo by se to tlačit zblblou ideologií a politicky. Zatím jsou to vozidla pro bohaté snoby a nadšence, jejichž užitnost se klasice nevyrovná.

Nicméně dospěje-li pokrok technologií tak daleko, že taková auta budou (bez dotací!!!) levnější provozně a při koupi a budou skýtat stejnou nebo vyšší užitnost, nahradí spalovací motory stejně jako ty nahradily živé koně. Jenže tohle je běh na dlouhou trať, k jehož realizaci bude třeba vyřešit mnoho problémů.

Paradoxně blbý politický tlak zelených cvokůa uplacených politiků tohle brzdí, neboť navrhuje mrhat penězi na dotace cen aut, na nižší zdanění etc. aby to lidi vůbec kupovali a naopak na vyšší zdanění klasiky a ropných pohonných hmot a na dotace na biopaliva, místo aby tytéž prostředky byly směrovány do výzkumu.

P. Kohoutek 18.9.2018 11:48

Nepatrný rozdíl, zatím co ropy byl a je na světě dostatek, el. energie (výrobně i distribučně) pro EV ani náhodou, o množství surovin na akumulátory nemluvě.

J. Jurax 19.9.2018 0:56

Jistě.

Ale nepodceňujte argumenty pana Luboše. Nemá-li být elektromobilita jen pro speciální potřeby a pro nadšence a bohaté snoby, je třeba tohle vyřešit.

Protože parkoviště u hyper super nebo taky firemní při době nabíjení v řádu hodin s pěti stovkami elektroaut lačnících po energii bude opravdu vyžadovat k napájení docela dost elektřiny, co se taky musí někde vyrobit. Ne každý bude mít vždy garáž s možností domácího nabíjení přes noc.

A má-li dnešní benzinka 8 stanovišť, u nichž tankuje co pět minut auto, bude muset mít nabíjecí stanice s touž kapacitou muset mít míst cca 80. A kolik elektřiny tam bude třeba přivést a jak, aby ty rychlonabíječky ta auta za 50 minut dobila ponechám na Vaší úvaze. Studoval jste technickou univerzitu, takže by to pro Vás neměl být problém.

Koneckonců v článku máte 150 kW nabíječka nabije to audi za třicet minut. Deset aut vezme 1,5 MW po dobu 30 minut.

V. Sýkora 18.9.2018 11:15

Možná na sídlišti nebude zas tolik majitelů audin a u tesca asi taky ne, ale ten paušál za domovní jistič bude lahůdka.

J. Moravec 18.9.2018 7:45

Pred listopadem si malokdo dovedl predstavit ze nekdy bude jezdit s autem na diesel. Dnes je to pro miliony uplna samozrejmost. Ted je doba kdy si malokdo dovede predstavit ze bude jezdit elektroautem. A brzy to bude pro vetsinu lidi uplna samozrejmost. Ja jezdim pres 2 roky ciste elektricky a nedovedu si predstavit se vratit ke spalovaku. EV Electro Vehicel pro vsechny.

V. Václav 18.9.2018 9:54

pane Moravče, kdyby ev nikdo nepřikazoval, nedotoval a masivně neprotěžoval a zákazy nelikvidoval tradiční autoprůmysl, tak by celé ev zůstalo tam kde má být-v neustálém experimentování. Auta na spalovací motory nikdo nikdy nepodporoval a ejhle rozšířily se samy. EV je omyl, který by bez politické podpory nebyl schopný obstát na trhu.

J. Moravec 18.9.2018 11:02

Vsak to pisu, malokdo si to umi predstavit. Nebudte smutny, EV se i vam bude libit.

P. Götze 18.9.2018 11:27

Tak ja myslim, ze predstavit si to umi uplne kazdy. O to tady ale jaksi nejde ze jo.

V. Václav 18.9.2018 20:52

pane Moravče jako vždy reagujete mimo téma

P. Foltán 18.9.2018 11:32

Pane Václave, vám zaměstnavatel, nebo Uliční Výbor v místě bydliště přikazuje koupit si e-auto?

Pokud ne, tak prostě takové články ignorujte a nechejte situaci "vyhnít". Ono se to samo vytříbí. Je zbytečné si dělat nervy z něčeho, co nemohu ovlivnit.

S. Chvost 18.9.2018 13:43

No uliční výbory už vjezd spalovaku zakazují, jestli jste si všiml...

S. Chvost 18.9.2018 13:43

No uliÄŤnĂ­ vĂ ̋bory uĹľ vjezd spalovaku zakazujĂ­, jestli jste si všiml...

V. Václav 18.9.2018 20:51

pane Foltáne, dle vaší reakce vás míjí důležité informace, dělejte s tím něco

Zdeněk Pavliš 7.10.2018 11:25

Pane Moravče, velmi dobře si pamatuji, když v sedmdesátých letech na poště prodávali poukázky na topnou naftu Bencalor 0,9 Kč za litr, nafta do vozidel stála 1,9 Kč. Někteří šikovní jedinci z našeho okolí měli naftová auta a jezdili na topnou naftu, která se čerpala u benzínky ze stejného stojanu jako normální nafta.


Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Pětadvacetiletá Kristýna Hudková a její nastávající Omar Shehadeh | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Marek Beneš z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Redakční srovnávací test dieselu, benzinového auta a hybridu | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...