Pátek 5. června 2020svátek má Dobroslav 12 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Auto

Pražští radní schválili tramvajovou trať z Vinohrad k Hlavnímu nádraží

Poslední dva vozy vyjely na speciální linku č. 15 (na trase Lehovec - Florenc). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Poslední dva vozy vyjely na speciální linku č. 15 (na trase Lehovec - Florenc). | foto: ČTK

PRAHA Praha udělala další krok k plánovanému tramvajové propojení Vinohradské ulice s Václavským náměstím a Hlavním nádražím. Rada v úterý schválila návrh změny územního plánu, který by takové propojení měl v budoucnu umožnit. Zjistila z usnesení. Rozhodnutí zatím ale neznamená, že se skutečně začne stavět.

Plán na vybudování tramvajové trati čeká dlouhý schvalovací proces. Podstatné bude, zda se pro něj najde dostatečná politická podpora.

Původní záměr na návrat tramvají na Václavské náměstí měl řadu odpůrců. Odmítlo jej zastupitelstvo a nesouhlas vyjádřila i Praha 1. Vedení hlavního města od něj proto ustoupilo. Podle stávajícího návrhu by trať mohla vést z Vinohrad na horní okraj Václavského náměstí, odtud přes Vrchlického sady kolem Hlavního nádraží až k Bolzanově ulici a Masarykovu nádraží. Napojila by se tak na trať vedoucí Dlážděnou, Jindřišskou a posléze Vodičkovou ulicí.

Víc tramvají v centru města

"Cílem změny je vytvořit podmínky pro posílení tramvajové sítě v centrální části Prahy, a to obnovením spojení, která byla v minulosti nešťastně se zavedením metra zrušena," píše se schváleném materiálu. Změna by vedla ke zlepšení dopravní obslužnosti centra i situace kolem frekventované magistrály.

Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký (TOP 09) už dřív řekl, že zatímco nyní se magistrála u Hlavního nádraží dělí a vede dvěma směry nad a pod Národním muzeem, v budoucnu by měly obě vést po Legerově ulici. Rozdělovat by se měly až nad Čelakovského sady. Z prostoru pod Muzeem by tak zmizela frekventovaná komunikace. "Logicky se pak propojí prostor Václavského náměstí, muzea a parku nad ním, které nyní rozděluje magistrála," uvedl.

Nekoneční diskuse o magistrále

O možném návratu tramvají na Václavské náměstí se mluví řadu let. Stejně tak se po dlouhé roky diskutuje i o změnách problematické magistrály. Jedním z návrhů bylo mimo jiné její zahloubení do tunelů. Praha ale nakonec od nákladných plánů zcela upustila.

S obnovou tratě mezi Vinohradskou třídou a náměstím počítal mimo jiné projekt přestavby Václavského náměstí, který v roce 2005 vypracovala společnost Cigler Marani Architects. Původně tramvaje jezdily až na Můstek a dále ulicemi Na Příkopě a 28. října.

,
Premium

Mám už celé krize dost, hyperbola strachu je šílená, říká šéfkuchař Pohlreich

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když vidíte sedět Zdeňka Pohlreicha v úplně prázdné restauraci Next Door v centru Prahy, kde jste si dřív bez rezervace...

Premium

Fotbalový bohém Fenin: Jsem jájínek, ale ne troska

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Slýchává, jak promarnil svůj talent, on naopak namítá, že toho prožil tolik, co za třicet životů. Bohém Martin Fenin se...

Premium

Bojíte se do MHD? Poradíme, jak vybrat auto za jeden plat

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Pandemie koronaviru zvýšila zájem o nejlevnější auta, která představují bezpečnou alternativu k jízdě v MHD. Porovnali...