Diskuse k článku: Škoda musí mít víc elektroaut. Je to jediná cesta, jak neplatit pokuty kvůli novým emisním normám

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 56
  • Poslední: 20.10. 2018 17:50
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
K. Brabenec 20.10.2018 17:46

Tak při výrobě elektriky potřebné na dobíjení těch prej čistých aut není potřeba nečisté energie a lithia na baterky je asi taky neomezené množství, co?

K. Stržanovský 1.9.2018 17:48

Deset největších námořních lodí na světě vyprodukuje stejné množství čmoudu jako všechna auta na světě. Problémem aut ve městech je, že víří prach.

B. Hejda 1.9.2018 20:41

To je důvod proč časem udělat něco s těma loděma, ale není to důvod ignorovat emise u aut. Specielně emise aromatických uhlovodíků jsou opravdu problém.

K. Stržanovský 1.9.2018 17:46

Až ta auta budou mít normální cenu, dobíjet se budou dvacet minut a ujedou alespoň pět set kilometrů, pak to bude zajímavá koupě. Teď je to auto za cenu baráku a dobíjet musíte jezdit do Ikey.

F. Kusák 1.9.2018 12:42

Já si rád přečtu názory někoho, kdo reálně elektromobil vlastní. V elektromobilitě vidím také budoucnost. Jen nechápu, proč jednoduchý elektromobil musí stát tolik. Považuji to za marketingový tah výrobců, protože předpokládají, že část uhradí stát. Akumulátory jsou ovšem jinou záležitostí, ale i jejich cena trvale klesá. Pořád se mluví o potřebě akumulace vyrobené v malých FVE a tady se jistá možnost nabízí. Elektromobilita je ovšem proces, který bude nějakou dobu trvat.

F. Kusák 1.9.2018 12:51

V budoucnu vidím ovšem přepravu osob jako mix hromadné a osobní přepravy a ve sdílené ekonomice. Proč musí být ulice plné nevyužívaných aut, když si mohu zavolat taxi nebo ve sdílené ekonomice použit elektromobil. Lidé, dříve nebo později k tomuto poznání dojdou. Realita je donutí.

J. Moravec 1.9.2018 10:30

Kazdy vi, ze cigarety skodi zdravi, ale kuraci porad rikaji, ze rakovinu dostanou i nekuraci a ze jedy vznikaji i jinde. Uplne ten samy mechanismus funguje u zastancu spalovacich motoru. Porad hledaji "argumenty" proc se nechteji nesvaru vzdat. Pritom je to zcela evidentni hloupost.

K. Holub 1.9.2018 10:46

... zvláštní...! jezdíš v elektromobilu a padají z tebe koblihy!.. Rarita... :-)

J. Moravec 1.9.2018 11:23

Mul EV ma pres 100 koni, tak tu a tam nejaka bobliha vypadne.

K. Brabenec 20.10.2018 17:48

Pane bože, vás vypustili odkud? Vítem jak se vyrábí elektrika, kolik lithia na baterie je jen dostupného a jak drahý je provoz toho čistého zázraku? Kolik vám sežere nabití baterek?

D. Šimáček 1.9.2018 4:13

a co takhle jiné "bezemisní technologie" třeba upravit spalovací motor pro použití vodíku (pomůže to vybudovat vodíkovou infrastrukturu pro následné využívání palivových článků)

J. Moravec 1.9.2018 8:53

Vodik se vyrabi prevazne ze zemniho plynu. Vase varianta je energeticky 3x narocnejsi, nez prime spalovani plynu v motorech. A cely ten cirkus kolem. Prosim vas, nechte premysleni na konich, maji vetsi hlavu.

D. Šimáček 1.9.2018 9:28

nebo na moravcovi, ten má stejné IQ jako ten kůň co? a co takhle elektrolýza vody pomocí solárních článků plovoucích na hladině oceánů neb vodík se skladuje snadněji než elektřina.

J. Moravec 1.9.2018 10:09

Az budou hladiny oceanu pokryte solary a elektriny bude nadbytek, pak se muze o vodiku uvazovat. Ale ne v pistovych motorech. To je 20. Stoleti. Palivove clanky jsou up to date. Ale nejlepsi jsou v soucasnosti Li baterky. Za par let budou mozna solid battery s vyssi energetickou hustotou a nizkou cenou. Overte si energetickou efektivitu vodikoveho pohonu od vyroby k vykonu na hridel motoru. Katastrofalne nizka.

M. Mikulec 31.8.2018 22:43

Hlavně že máme emisní normy pro osobní auta, a na našich dálnicích připadá 1 osobní auto na 8 kamionů. Globalizačním podvodem se vozí sem a tam po Evropě to, co se může vyrobit a spotřebovat v místě. Ekologie pláče, ale hloupí byrokrati si myslí, že vítězí, když přistřihnou nabídku daňovému poplatníkovi. Big Business se jen dobře baví.

J. Moravec 31.8.2018 22:59

Mikulcova, vite ze v Cine jezdi uz nekolik set tisic plne elektrickych autobusu a i v Evrope jsou mesta kde jsou jen elektrobusy? Take se testuji tisice elektro kamionu. Casem prejdou i kamiony na elektrinu. U kamionu se to netyka siroke verejnosti a tak o tom zrejme ani nevite. V odbornych publikacich se doctete. Nebojte, uz jsou i lode na elektrinu a dokonce se testuji i el. letadla. Napriklad Boeing. Nebudte smutna, bude se i vam libit.

A. Duda 31.8.2018 23:11

Elektro magore!

J. Moravec 31.8.2018 23:20

V Cine jezdi 385.000 elektrobusu. Diky velkovyrobe jsou naklady na km nizsi nez u dieselbusu. Magor je ten, kdo zaspi vyvoj a pak se probudi a je pozde. Cina nase automobilky prevalcuje.

V. Václav 1.9.2018 8:42

Moravče a víte že jeden Muskův elektrokamion potřebuje na nabití energii jako 3500 domácností? No a teď si představte že že v česku je běžný počet aut v jedné speditérské firmě okolo 100kusů. Kde vezmeme energii a jak jí k těm autům dostaneme?

J. Moravec 1.9.2018 8:59

Vaclave, vite ze takova hlinikova hut spotrebuje elektrinu jako velkomesto? A vse funguje 24x365h v roce. Elektriny je dostatek, nocni elektrinu nikdo nechce.

J. Florián 20.9.2018 23:31

Elektriny je dostatek, ale jen diky uhli a jadru...u nas neni mozne udrzet prumysl na soucasne urovni a uhli s jadrem zariznout. Proto je absurdni prakovina tlacit elektroauta kdyz k jenich pohonu musite spotrebovavat uhli nebo jadro....

K. Brabenec 20.10.2018 17:50

Co lithium na baterie a jak je ho málo?

J. Moravec 31.8.2018 23:01

Elektrobusy v Shenzenu.

https://m.youtube.com/watch?v=sLo3Pn4KC3w

J. Moravec 31.8.2018 21:51

Nemecke automobilky nainstalovaly podvodny software u 6,5 milionu dieselmotoru. K tomu prijde neznamy pocet aut znacek vyrobenych mimo Nemecko. Jedna se o giganticky podvod ktery nema obdobu. Vsechny automobilky na svete jsou do toho namoceny. Jen urednici pry nic netusili. Hahaha. Spalovak bez podvodu snad ani nemuze existovat. Ale vetsina lidi to zatim nechce videt. Asi jako v DDR nikdo nerekl ani muk proti 2-taktu v Trabantu. A dnes jsou vsichni proti 2T. To same bude brzy se spalovakem.

B. Baron 31.8.2018 21:06

Živým se prodejem nabíjecích stanic pro elektroauta. Tak to vítám . Ale tady v anonymitě : sám jezdím v dieselovém autě. Ujedu na nádrž 900 km. Elektroauto s bídou 250 km . Nabíjení DC nabíječkou 20min. Napnění nádrže naftou 5min. Staré baterie do elektroauta naprosto neřešitelný problém. A to nemluvím o ceně a nezaměstnanosti kterou elektroauta vyvolají, mohu pokračovat ......

J. Moravec 31.8.2018 21:17

Ten vas neresitelny problem je, ze se pouzite baterky pouzivaji dal pro stabilizaci site a zadne se zatim nemusi recyklovat. Hodnota pouzitych materialu je zaruka pro recyklaci a znovupouziti. Nezamestnanost nebude, protoze miliardy Eur nepujdou do zahranici za ropu, ale zustanou tady. Co si kupuji sejkove, budeme si kupovat tady. Kazda technologie se vyviji. 1. Moderni elektromobil je stary 8 let. Vyvoj jde milovymi kroky. 250 km je minulost. Nova EV maji 64 az 100 kWh baterku. Vas zmineny asi 30 kWh.

B. Baron 1.9.2018 0:01

Tuto argumentaci jsem uz slyšel u solárních elektráren. 100 kWh baterka LiOn 700 000 Kč. Spotrební daň na elektrinu a skoncení dotací na elektrinu rovná se naprosto jina ekonomika provozu EV. Ale to vše ukáže čas.

J. Moravec 1.9.2018 1:02

700.000 je cena nove baterky. Cena baterky z vyslouzileho auta bude uplne nekde jinde. A pokud bude porad stat hodne, tak zase za vrak elektroauta dostanete hodne penez a provoz bude zase vyhodny. At to motate jakkoliv, elektromobilita nema alternativu a prijde. Na 100%.

J. Zbořil 31.8.2018 20:53

Ale co, pokud nebude Škoda pokakaná, tak pošle s pokutami EK do háje zeleného: vezmou jim dotace? jaké? Prostě, zeleno fašistická diktatura, tvářící se jako největší dobrodinec světa končí a ještě , jako ta chcípající kobyla, bude kolem sebe kopat! V plánované ekonomice se říkalo, že ani největší kladivo nezvládne tolik, jako ostrá tužka. A to si Škoda Werke musí dobře zapamatovat, chce-li přežít. S Paříží skončily US, zvolňuje Austrálie, má skončit Brazílie a my budeme trvale ti blbí?

J. Moravec 31.8.2018 21:00

V Cine je od pristiho roku povinna kvota 10% novych aut v elektrine. Kazdy rok se zvysuje o dalsi 2%. Zeman nas uci, Cina nas vzor. Tak se nerouhejte. Cina svou taktikou prevalcuje vsechny automobilky, protoze nikdo elektrinu zde nebere vazne. Az prijdou elektroauta z Ciny, to bude breku a kriku.

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Karel mi křtil knížku o Heleně Vondráčkové a můj synovec Jonáš se tam... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Z knihy Belmondo o Belmondovi | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...