náhledy
Unikátní terénní autobus je postaven na podvozku Tatra Phoenix.
Autor: Tatra Trucks
Jelikož se speciální autobusová TATRA PHOENIX vydává do velkých nadmořských výšek, je k dispozici i zásoba kyslíku. V tatrovce jsou zabudovány dvě velké nádrže a jedna menší regulační, které dokážou pomocí kyslíkových dýchačů 34 cestujícím a posádce poskytnou životně důležitý kyslík na dlouhé desítky hodin.
Autor: Tatra Trucks
Vůz je vybaven třemi monitory a čtyřmi kamerami, jedna z nich je dokonce infračervená a umožňuje jak bezpečnou jízdu v noci, tak také pozorovat například hvězdy nebo noční život místních zvířat.
Autor: Tatra Trucks
Tatrabus, kterému místní přezdívají Trekker, má ve své výbavě i systém centrálního dohušťování pneumatik, díky kterému řidič může měnit tlak v pneumatikách v závislosti na podmínkách přímo z kabiny.
Autor: Tatra Trucks
Vůz má čtyřnápravový podvozek s pohonem všech osmi kol, automatickou převodovku a motor PACCAR MX340 o výkonu 460 HP. Zajímavostí jsou hned tři řiditelné nápravy, a to první, druhá a čtvrtá, které vozu propůjčují výborné manévrovací schopnosti. Ty jsou potřebné na úzkých horských silničkách, v prudkých stoupáních a klesáních i v dunových polích.
Autor: Tatra Trucks
Turisté díky tatrabusu zažijí jedinečnou šestihodinovou jízdu, která je dostane až do výšky 5700 metrů nad mořem.
Autor: Tatra Trucks
Realizace myšlenky vzniku unikátního tatrabusu, který by se proháněl po Jižní Americe, začala v roce 2017, kdy si společnost XPATAGONIA SpA z Chile koupila podvozek řady TATRA PHOENIX v provedení 8x8.
Autor: Tatra Trucks