24. října 2016 16:25 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Světový bestseller se v Česku neprosadil. Corrolu si koupilo jen 12 tisíc lidí

Toyota Corolla | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Toyota Corolla | foto: Toyota

PRAHA Nejprodávanější vůz světa Toyota Corolla se v Česku rekordmanem nestal. Oficiální zastoupení značky prodalo za dobu své existence od roku 1993 jen dvanáct tisíc coroll. Dalších několik tisíc aut se do Česka dostalo jako dovezené ojetiny.

Nejprodávanější model na trhu, Škodu Octavii, si v prvním pololetí koupilo více než patnáct tisíc zákazníků. Vyplývá to z informací dovozce a SDA.

Corolla v těchto dnech slaví 50 let od zahájení výroby. Od té doby se po celém světě prodalo 44 milionů vozů. Počet prodaných coroll je například více než dvakrát vyšší, než u lidového VW Brouk a o deset milionů kusů nad nejúspěšnějším německým a zároveň i evropským vozem VW Golf.

Nejlépe se v ČR prodávala devátá generace corolly, kterou si v letech 2000 až 2006 koupilo u dealera přes pět tisíc zákazníků. Největší výrobce světa Toyota obecně nemá v Česku příliš silné postavení. S 98 tisíci registrovanými vozy je až dvanáctou značkou.

Vedle Škody, VW nebo Fordu jsou před ní v počtu registrací i prémiové značky Audi a BMW.

První Toyota Corolla se v Japonsku představila v roce 1966. Model nabízený ve dvou různých karosářských variantách byl koncipován jako lidový vůz. Přesto se chlubil příkladnou kvalitou dílenského zpracování a měl bohatou výbavu, která se tehdy objevovala zpravidla jen u vozů vyšších tříd. Zajímavostí bylo, že páka voliče převodovky našla místo na podlaze vozu, což bylo v dané době méně obvyklé řešení.

Toyota Corolla
Toyota Corolla

Název Corolla, odvozený od latinského označení pro korunu květu, byl zvolen v naději, že vůz bude na automobilovém trhu vzkvétat.

Během prvních tří let se Corolla první generace stala nejprodávanějším vozem v Japonsku a její prodej se rychle rozšířil i do ostatních zemí světa. Celkem dosud vzniklo jedenáct generací Corolly, které se vyráběly v šestnácti továrnách po celém světě. Objemově tak reprezentuje plnou pětinu ze všech vozidel, které automobilka Toyota během své 79leté historie prodala.

ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?