Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Tatra bude vyrávět těžká nákladní vozidla v Číně. Podepsala smlouvu s tamní

Ekonomika

  18:16
Zástupci kopřivnické společnosti Tatra podepsali smlouvu o licenční výrobě těžkých nákladních vozidel v Číně s partnerskou společností Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing.

Tatra Trucks - do současného portfolia automobilky patří model Phoenix. foto:  Petr Topič, MAFRA

Dohoda byla oznámena v hlavních zprávách čínské televize.

„Podnik Che-pej Čchang-čeng je v našem regionu významným výrobcem vozidel v dlouholetou tradicí. Před časem se dostal do potíží, ale vedení města Sing-tchaj a provincie Che-pej se za pomoci domácí automobilky Tung-feng (Dongfeng) podařilo koupit velkou část původního závodu a založit novou společnost,“ řekl Wang Chuej-jung, primátor města Sing-tchaj. Právě s touto společností Tatra Trucks nyní podepsala licenční smlouvu.

„Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky. Bude tak významně zainteresován do celého projektu a pomůže nám rozvíjet dobrou pověst značky Tatra a naší firmy. Takto nastavená spolupráce je pro nás velmi zajímavá, nejen z obchodního hlediska, ale také z hlediska expanze značky a dlouhodobého působení na perspektivním čínském trhu,“ řekl k podpisu smlouvy Radek Strouhal, místopředseda představenstva a generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

Tatra Trucks - výrobní hala s rozpracovanými podvozky. V popředí jsou vzduchové...
Tatra Trucks - vlajkovou lodí automobilky je model Phoenix.

„Celý systém konstrukce vozidel, resp. jejich podvozku tzv. tatrovácké koncepce vozidla projde lokalizací pomocí níž budou postupně vytipovány části a konstrukční celky, které se budou vyrábět v Číně. Vybrané důležité díly bude vždy dodávat naše společnost Tatra Trucks. Pro rozjezd výroby dodáme celá vozidla v tzv. CKD sadách. V další fázi však již bude čínský partner pracovat s kabinami, motory a převodovkami místní provenience od firmy Tung-feng,“ vysvětlil Radomír Smolka, technický ředitel společnosti.

Očekává se postupný náběh výroby v Číně s tím, že cílový stav produkce by měl činit stovky vozidel ročně. Tatra bude držet nejen licenční poplatky, ale též výrobu klíčových komponent podvozku. Na kvalitu výroby i na osvojení si výrobních procesů budou dohlížet přímo v podniku Che-pej Čchang-čeng specialisté kopřivnické firmy.