Diskuse k článku: Teslou do Paříže: Jsme v cíli. Auto chtělo proti plánu víc elektřiny, cestou pekelně pršelo

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 119
  • Poslední: 15.5. 2019 10:38
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Dřevojan 15.5.2019 10:38

Když si vezmeme, že v úhrnu na výrobu, provoz, likvidaci se oproti klasickému benzinovému autu ušetřilo +/-12% skleníkových plynů, tak je výsledek dost žalostný.

V. Kotas 12.5.2019 7:38

Už jsem to psal, 1.zimu pořádnou - sníh od Mikuláše až do Jozefa, bez oblev a k tomu párkrát mrazy sibiřský - ve dne -10°C a v noci až -25°C. A bude ověřeno, na co jsou elektromobily v současném provedení a jejich zázemí.

K. Novák 13.5.2019 9:40

Tak si do auta strčíte benzínová kamínka a je to!

L. Zach 11.5.2019 19:52

Obávám se, že to B), které sociální inženýři, kteří nám "ordinují" elektromobilitu, neříkají zatím moc nahlas (jaké jsou jejich sny a touhy v plné kráse) by mohlo znít nějak takhle:

- současná individuální automobilová doprava v Evropě je příliš levná a proto je příliš rozšířená a navíc produkuje příliš CO2

- zapomeňte na způsob, jakým jste auto používali dosud i na to, kdo všechno si automobil mohl dovolit

- vlastnit automobil pro osobní potřebu bude daleko dražší než dosud (bez výnosů spotřebních daní za pohonné hmoty se ale vlády neobejdou, takže když zrušíme spalovací motory, bude třeba vymyslet nějakou jinou daň, která bude mít obdobný výnos - ať už z elektromobility nebo z něčeho jiného, ale to doladíme)

- po odstavení jaderných elektráren a vypnutí uhelných (do r.2038 dle německé Energiewende) beztak nebude dostatek energie pro nabíjení elektromobilů (kdyby se nahradila všechna "stará" auta e-auty)

- řešení pro větší města bude car sharing a/nebo elektrokolo a kolo

- řešení pro vesnic

L. Zach 11.5.2019 19:54

...dokončení

- řešení pro vesnici je elektrokolo / kolo / chůze

- s autem se spalovacím motorem se do některých měst od r. 20?? už stejně nedostanete

- auta se spalovacím motorem od roku 20?? už prostě nezaregistrujete

... leda že by... https://www.info.cz/evropska-unie/nemecka-energiewende-se-hrouti-venkov-se-proti-ni-bouri-politici-maji-z-hnevu-lidi-obavy-41597.html

T. Hraj 9.5.2019 6:28

Škoda dělá u Octavie nádrž cca 45l, kdežto u Superbu cca 65l. Už tento rozdíl je pro majitele oktávky celkem protivný (auto vyžaduje častější pozornost). S elektromobilem to není jenom rozdíl, ale přímo změna životního stylu.

Jinak, osobně nejsem žádný skeptik ani milovník bensinu. Emobil bych bral všema deseti, pokud by někdo přišel s baterií o 2-3 násobné kapacitě, dobíjecím čase do 10 minut, existovala infrastruktura, byl dostatek elektřiny pro miliony emobilů atd.

J. Nový 9.5.2019 8:39

A ještě jste zapomněl na cenu. Tzn. až bude zároveň jejich cena na úrovni současných aut se spalovacím motorem a taky se stejnpou výdrží. Tedy nevím, jakou mají akumulátory trvanlivoast a kolik pak stojí jejich případná výměna.

S. Chvost 9.5.2019 9:55

Porad je dle me rozhodujici cifra, ktera zohlednuje kompletni naklady na kilometr vcetne porizeni auta plus pripadneho zisku z prodeje. E-auto za milion, ktere po 10 letech provozu a rekneme 200tkm nikdo nekoupi, je proste porad desne drahe.

J. Nový 9.5.2019 6:22

Možná je zbytečný boj elektromobilů, aby nahradily automobily se spalovacím motorem. Podobně jako běžné auto nenahradí na velké vzdálenosti letadla, tak elektromobily najdou uplatmění především v městkém provozu, kde najedou méně km. Poštovní auta a rozvážkové firmy, taxíky, MHD atd. Také pro lidi, kteří jezdí do práce třeba do 100 km a budou mít možnost si nabíjet na aprkovišti svého zaměstnavatele svůj elektromobil. Tam by to určitě smysl mělo.

Z. Lapil 10.5.2019 8:58

Je to tak. Akumulátory jsou a dlouho budou úzké místo, takže elektromobily jsou vhodnější tam, kde se bez nich co možná obejdou: jízdy kolem nabíječky nebo po drátech. Viz mimo jiné ty tisíce ne-li desetitisíce ještěrek a vysokozdvižných vozíků po skladech a fabrikách.

J. Dřevojan 9.5.2019 6:21

No uvidime, kdy tahle slepa vyvojova vetev dojde ke svemu konci. To cekani na nabiti mi pripomina scenku z Obecne skoly, jak autobus cekal na dostatek drevoplynu.

Č. Ludvík 9.5.2019 7:20

Tohle je budoucnost. Během pár let se zvýšil dojezd z průměrných 150 km na 500 km, a vývoj jde dál. Přijdou nové typy baterií s větší hustotou, které umožní dojezd 1000 km na jedno nabití a mnohem rychlejší dobíjení. Čím víc bude e-aut, tím víc bude i dobíječek. Auta budou nejen elektrická, ale i plně robotická...

P. Harabaska 9.5.2019 8:09

..... a panu Ludvíkovi se razantně zvýší příjmy, aby si ten vůz mohl bez problémů pořídit a především ho bez problémů každý den provozovat. A protože jaderné elektrárny budou díky moudrosti komisařů EU uzavřeny, bude se pan Ludvík každé ráno modlit, aby hodně foukal vítr do větrníků a hodně svítilo slunce, aby z panelů tekl proud. Potom však vysušen zemře žízní, protože díky jeho přáním nebude nikde pršet.

J. Dřevojan 9.5.2019 8:28

Kromě toho, ceny elektřiny letos stoupla u mně cca o 15%, ani prognóza na další roky není zrovna růžová. Nevím, jestli se to promítnulo i u nabíječek, lidi se budou hromadně zbavovat elektromobilů, jak cena za kilometr bude víc než při benzínu/naftě.

J. Pospíšil 9.5.2019 3:20

Jezdil jsem Ačkem do Bruselu, což je asi tak stejně daleko. Vyjížděl jsem s plnou a jednou tankoval a zbylo třičvrtě nádrže. Cesta trvala mezi 8 a 10 hodinami. Nestála za dramatické reportáže a nocování cestou.

K. Nový 8.5.2019 23:20

Dobrý test.

1000 km elektromobilem - 5 dobíjení, každé po půl hodině.

1000 km dieslem - zastávka u pumpy maximálně dvakrát, každá do 10 min.

Ano, je možné namítnou, že by si řidič měl dělat bezpečnostní zastávky. Ty by ale měli být na místech, kde řidič chce zastavit, a nikoliv pouze tam, kde je nabíječka či pumpa.

Závěr - diesel je minimálně na dlouhé cesty (> 200km) lepší než elektromobil.

M. Prokop 8.5.2019 21:54

Za ty peníze takové nepohodlí - to je fakt jen pro zelené trotly.

Auta vypadají takhle: https://www.novinky.cz/auto/504336-historie-aerovek-se-zacala-psat-pred-90-lety-na-sraz-veteranu-priletela-i-vnucka-zakladatele-firmy.html

L. Pru 8.5.2019 20:32

Týpek už měl 2x "tankovat" a zatím se neozval, to nevypadá dobře.

S. Chvost 8.5.2019 20:36

Asi mu motorek od steracu vytloukl baterku rychleji nez cekal...

V. Kusý 8.5.2019 20:21

Podle přečteného soudě, jsou moje cesty do Giessenu Nissanem Micra pohodové výlety! V poklidu, za 5.5 l na sto a se zastávkami kde chci já a ne autíčko!

J. Kolumberský 8.5.2019 20:14

Elektromobilům, elektroletounům a elektroplavidlům jednoznačně patří budoucnost. Osobně rád v budoucnu uvidím místní, evropské modely, přestože Čína bude všechno válcovat. K popisovanému elektromobilu Tesla, Model 3: skvělou náhradou za akumulátory se jeví pikosekundový pulsně oscilační QRSE nanogenerátor. Rozměry pro generovaný výkon a rozumné chlazení cca 40-60 dm3, výstupní napětí v konkrétním případě 350V, maximální výstupní výkon 250kW (v 00:00 místního času) , proto až 500kW(ve 12:00 místního času). Nevýhoda proti použití akumulátoru spočívá v okamžitém přísunu energie bez akumulace a tím nutnost mít k dispozici vysoký okamžitý příkon. Jistě, lze řešit např. přídavným, proudové špičky vyrovnávajícím akumulátorem nebo vysokokapacitním kondenzátorem, ale proč? Všechno ostatní, včetně řídící elektroniky, zůstává v uvedeném případě originální, beze změny.

V. Kusý 8.5.2019 20:22

A co takhle trolej, jak zkouší Němci pro kamiony? :-)

A. Novák 9.5.2019 7:07

ta trolejová trasa má aktuálně 5 km...

J. Nový 9.5.2019 8:41

Kdyby ty úseky byly tak dlouhé, aby si pod nimi kamiony mohly dobít aukumulátory, tak by bylo fajn, dobíjení z a jízdy. Ale nevím, jestli tudy cesta vede

V. Novák 9.5.2019 13:12

Na Krymu je trasa pro trolejbusy dlouhá 86 km a za SSSR v sezóně a ve špičce jezdily trolejbusy ze Simferopolu na Jaltu v intervalu 2 minuty.

K. Nový 8.5.2019 23:22

Nesmysl.

Budoucnost patří aluminiu, to říkal již Jára.

J. Nový 9.5.2019 6:25

Ješt by mohla být v kufru výkonn naftová elektrocentrála :)

J. Kolumberský 9.5.2019 8:44

Popsány generátor = lahůdka, nic nedodávám, jen beru. Uvedená technologie má jednu skutečně zajímavou vlastnost: V pravé poledne dává dvojnásobek energie, než o půlnoci. Ale i tomu přijde na kloub nějaký zanícený fyzik, holt kvantová fyzika.

V. Košťál 10.5.2019 21:22

"Popsány generátor = lahůdka, nic nedodávám, jen beru."

Aha, takže perpetuum mobile, to jste měl napsat rovnou.

V. Košťál 10.5.2019 21:14

"pikosekundový pulsně oscilační QRSE nanogenerátor"

Pokud něco takového existuje, z čeho to čerpá energii? Uvítal bych nějaký relevantní odkaz.