„Skupina plánuje znovu začít s výrobou v dotčených zemích, jakmile to podmínky dovolí a zavede patřičná opatření, aby efektivně reagovala na poptávku,“ uvedl Renault v prohlášení.
Z deseti vozů značky Toyota prodaných v Evropě se jich osm vyrobí v evropských závodech, uvádí japonská automobilka na svém webu. V Evropě má po jednom závodě ve Francii, Portugalsku, Turecku a Polsku. Dva jsou v Británii. V Rusku Toyota vyrábí v závodech v Petrohradě, zatímco v České republice má společný podnik se skupinou PSA v Kolíně.
VOKÁČ: Morové rány pro autoprůmysl. Automobilky, které potřebovaly vydělat na pokuty za emise, čeká krvácení |
Toyota zastavení provozu v evropských závodech fakticky prodlužuje. Kolínská továrna přerušila výrobu 18. března před půlnocí.
Do 17. dubna už japonská automobilka zastavila provoz ve Spojených státech, Mexiku a v Kanadě; od pátku kvůli poklesu poptávky omezí i výrobu v Japonsku. Ve čtyřech čínských závodech Toyoty, která je po Volkswagenu druhým největším výrobcem aut na světě z hlediska odbytu, se mezitím provoz vrátil k normálu.
Z dnes zveřejněných dat vyplývá, že odbyt japonských automobilek v Číně v únoru meziročně klesl o 86,7 procenta na 29 911 vozů. Mnoho japonských automobilek tehdy zavřelo v Číně své závody kvůli šíření koronaviru, jejich zaměstnanci museli kvůli omezením volného pohybu zůstat doma. Vládní opatření významně přispělo k narušení dodavatelského řetězce.
Toyotě v únoru klesla v Číně výroba o 77,4 procenta na 15 311 vozů, Hondě se snížila o 92,4 procenta na 5700 aut.