Volkswagen měl v letošním prvním čtvrtletí problémy držet krok s růstem osobních aut na čínském trhu, což podle Heizmanna zčásti zavinil nedostatek vozů kategorií SUV a MPV, které by se prodávaly s nižší cenovkou.
Volkswagen zahájil v Bratislavě stavbu karosárny za půl miliardy eur |
„Největší nárůst objemu byl v segmentech levnějších SUV a MPV, ve kterých nejsme,“ uvedl Heizmann.
Podle Čínského svazu osobních automobilů (CPCA) stoupl prodej sportovně užitkových vozů v Číně loni o více než třetinu na 3,8 milionu aut a od roku 2012 se více než zdvojnásobil. Společnost Nomura odhaduje, že letos na čínský trh dorazí 5,2 milionu SUV, o 27 procent více než loni. U sedanů bude naopak růst činit pouhé jedno procento na 12,5 milionu aut.
„Hovoříme zde o skupině výrobků. Nejednáme o jednom nebo o dvou autech,“ sdělil podle Reuters Heizmann před pondělním zahájením autosalonu v Šanghaji.
Volkswagen, jehož součástí je také mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.