26. července 2017 14:45 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Výrobní linky už chrlí náhradníka za Yetiho. Malé SUV ze Škody stojí 530 tisíc

První Karoq už sjíždí z výrobní linky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy První Karoq už sjíždí z výrobní linky. | foto: ČTK

KVASINY Automobilka Škoda Auto ve středu v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu sportovně-užitkového vozu Karoq, který ve výrobním programu závodu nahradil model Yeti. Závod Kvasiny dále produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pro španělský Seat dělá SUV model Ateca.

Od roku 2015 automobilka do rozšíření výroby vozů segmentu SUV v Kvasinách investovala přibližně jedenáct miliard korun.

Předprodej modelu Karoq automobilka zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou.

V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.

Karoq má být dle Škody sportovně-užitkový vůz.
Škoda Karoq na premiéře ve Stockholmu


Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Závod Kvasiny s přibližně 8000 pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem Královéhradeckém kraji. V následujících letech má jeho kapacita postupně růst až na 295 000 vozů ročně. V roce 2015 výroba závodu činila 142 000 vozů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí.

Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

ČTK

Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?
Moje dcera má dvě mámy. Mám na to právo?

Jsem mámou jedné úžasné holčičky, která si žije ve svém batolecím světě a nic ji netrápí. To však bohužel nemohu úplně říct o sobě, tak jsem se rozhodla se ze svých obav a pochyb aspoň vypsat.