Loni v září vypukl v koncernu Volkswagen, jehož je Škoda Auto součástí, skandál s obcházením homologačního emisního měření. I přesto se automobilce podařilo prodat rekordní počet aut. „Škoda v roce 2015 v náročných tržních podmínkách prokázala svou sílu,“ uvedl předseda představenstva firmy Bernhard Maier.
Octavia i rapid ze stáje Škoda stárnou, sokové na ně nepříjemně dotírají |
V lednu loňského roku Škoda začala prodávat novou Škodu Fabia Combi. O měsíc později v Praze představila novou generaci modelu Škoda Superb a od června ji začala postupně uvádět na jednotlivé trhy.
„Nová Škoda Superb představuje dosavadní vrchol naší modelové ofenzívy. Tento vůz přivádí značku do nové dimenze, co se týče designu, techniky a komfortu. Těší nás, že poptávka zákazníků po modelu Superb výrazně překonává naše očekávání,“ uvedl člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430 900 dodaných vozů. Na svém druhém největším trhu v Německu zvýšila automobilka loni své dodávky zákazníkům o 6,2 procenta na 158.700 vozů.
Prodeje rostly i v jiných automobilkách
Ve složitých podmínkách východoevropských trhů, vyjma Ruska, dodala loni Škoda zákazníkům 32 700 vozů. V Rusku loni automobilka prodala 55 tisíc vozů, přibližně o polovinu méně než v roce 2014.
Ve střední Evropě Škoda rostla o 14,8 procenta na 172 100 prodaných aut. Na domácím českém trhu vzrostl loni prodej škodovek o 21,1 procenta na 85 000 vozů.
V Číně si automobilka udržuje stabilní odbyt. Za loňský rok vzrostly prodeje na nejsilnějším trhu značky o 0,1 procenta na 281 700 vozů.
Loňské prodeje rostly také v kolínské automobilce TPCA nebo v nošovickém Hyundai. TPCA loni vyrobila 219 054 vozů, meziročně o osm procent více. Automobilka Hyundai vyrobila loni 342 200 automobilů, o 11,3 procenta více než v roce 2014.