Model S se začal prodávat loni, kdy se ho prodalo 2650 vozů. Letos plánuje Tesla zvýšit prodej na 21.500 vozů. V USA stojí Model S přibližně 70.000 dolarů (1,4 milionu korun).
Tesla nedávno otevřela svůj vlajkový obchod v centru Pekingu a tento týden spustila internetové stránky v čínštině, kde přijímá objednávky od čínských zájemců.
|
Čínské stránky mají podobný vzhled jako ty americké, zatím na nich ale chybí název automobilky v čínštině. To je podle agentury Reuters velmi vzácné opomenutí u globální značky, která vstupuje na čínský trh. Důvod je prostý: čínský název "Tche S' La" si již v roce 2006 zaregistroval místní podnikatel, který se odmítá obchodní značky vzdát.
Právní experti se domnívají, že pokud se Tesla nedohodne na odkupu značky nebo nepoužije jiné jméno, bude pro ni obtížné vyřešit problém s ochrannou známkou. V Číně sice platí pravidla, která chrání světově známé značky, avšak nemusí se to týkat případů relativně nových firem, jako je právě Tesla.
Tesla má ale v Číně ještě jeden problém - zatím nestanovila cenu svého vozu. Čína totiž ještě nerozhodla o daňové politice v případě dovozu aut na elektrický pohon.