Mezi bankami se na stupně vítězů dostala také druhá Moneta a třetí Česká spořitelna. Mezi pojišťovnami braly stříbro a bronz pojišťovna Direct a ČSOB Pojišťovna. V kategorii Hypotéka roku porotu složenou z odborníků nejvíce oslovila Moneta.
„Finanční instituce pracují na digitalizaci a zlepšení zákaznického zážitku, například v rychlosti vyřízení požadavků klientů či zprostředkovatelů. Právě tyto aspekty hrály v hlasování silnou roli,“ uvedl člen poroty Jan Lener ze společnosti Broker Consuting.
Zaujal podle něj i produkt pojištění dlouhodobé péče či rozsah, jakým se snahy bank a pojišťoven v ESG (požadavky na environmentální a sociální dopady podnikání) promítly přímo do jejich produktů.
Komerční banka vyhrála kromě hlavní kategorie i korporátní banku roku a banku bez bariér. Kategorii zodpovědná banka roku vyhrála Moneta, Air Bank se pak stala vítězem kategorie banka zákazníků, kterou podle vlastní metodiky vyhodnocuje analytická společnost KPMG.
„Dlouhodobým trendem je celkový důraz na jednoduchou digitalizaci služeb servisu klientů a aktivně se řeší i společenský dopad a udržitelnost. Mix všech těchto hlavních kritérií porota zohlednila při výběru vítězů, zaměřili jsme se na efektivitu, rychlost a skutečný dopad pro klienta,“ uvedl generální ředitel společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Michal Čarný.
Mezi pojišťovnami se zodpovědnou pojišťovnou roku stala Uniqa a pojišťovnou bez bariér Kooperativa. Pojišťovnou zákazníků je podle metodiky KPMG ČSOB Pojišťovna.
Zakladatel a organizátor soutěže Petr Stuchlík upozornil na to, že následující roky bankovnictví zřejmě poznamená plánované zavedení takzvané windfall tax, tedy mimořádné daně z nadměrných zisků.
„Příští roky budou zatíženy spory kolem daně z nadměrných zisků, pokud tedy bude arbitrárně určena jen pro šest bank. V právním státě je takové řešení neudržitelné a potáhne se s námi jako kauza Diag Human roku 2022,“ uvedl Stuchlík.
Vítězové dvou kategorií, banka zákazníků a pojišťovna zákazníků, byli vybráni na základě více než 5000 zákaznických výpovědí, které každoročně vyhodnocuje KPMG ČR.
Přehled celkových výsledků:Mastercard Banka roku 1. místo – Komerční banka 2. místo – Moneta Money Bank 3. místo – Česká spořitelna Korporátní banka roku 1. místo – Komerční banka 2. místo – Československá obchodní banka 3. místo – Česká spořitelna Privátní banka roku 1. místo – Česká spořitelna 2. místo – Komerční banka 3. místo – Československá obchodní banka Zodpovědná banka roku 1. místo – Moneta Money Bank 2. místo – Komerční banka 3. místo – Československá obchodní banka Banka bez bariér 1. místo – Komerční banka 2. místo – Moneta Money Bank 3. místo – Československá obchodní banka Hypotéka roku 1. místo – Moneta Money Bank 2. místo – Komerční banka 3. místo – Československá obchodní banka Banka zákazníků (podle metodiky KPMG Nunwood) 1. místo – Air Bank 2. místo – Fio banka 3. místo – Česká spořitelna Pojišťovna roku 1. místo – Kooperativa pojišťovna Vienna Insurance Group 2. místo – Direct pojišťovna 3. místo – ČSOB Pojišťovna Zodpovědná pojišťovna roku 1. místo – Uniqa pojišťovna 2. místo – Kooperativa 3. místo – Generali Česká pojišťovna Pojišťovna bez bariér 1. místo – Kooperativa 2. místo – Allianz pojišťovna 3. místo – Generali Česká pojišťovna Pojišťovna zákazníků (podle metodiky KPMG Nunwood) 1. místo – ČSOB Pojišťovna 2. místo – Direct pojišťovna. 3. místo – Allianz pojišťovna Bankéř roku – Tomáš Salomon, předseda představenstva, Česká spořitelna. Pojišťovák roku – Martin Žáček, generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR |