Tatra banka dostala na lety, které se už po krachu nízkonákladového přepravce nestihly uskutečnit, celkem 1524 reklamací. Z nich jí zůstává nevyřízeno již jen posledních sedm. Celková požadovaná suma překročila 341.000 eur (8,8 milionu Kč). Zjistila to dnes ČTK.
"Poslední rozpracované reklamace, které klienti podali až dodatečně, řešíme ve standardních lhůtách a reklamační řízení ukončíme v nejbližších dnech," sdělil mluvčí banky Boris Gandel. Největší slovenský peněžní ústav Slovenská sporiteľňa vyplatil 960 klientům finanční náhradu téměř 190.000 eur. Reklamace zbylých 110 zákazníků bude banka podle mluvčího Štefana Frimmera řešit přibližně do poloviny března.
Jde přitom o posledních asi 20.000 eur.
Ve stejném období má dostat nazpět peníze i posledních devět zákazníků VÚB banky. Celkově banka doposud vrátila 1268 klientům více než 176.000 eur.
Banky však neuspokojily všechny poškozené cestující, protože každý nárok neměl. Někteří totiž zaplatili za letenky v hotovosti nebo je koupili jinde než přímo u přepravce. Tři největší banky zamítly přibližně 200 žádostí o vrácení peněz.
Nové reklamace mohou bývalí klienti SkyEurope podávat i nadále, musí je však odeslat bance nejpozději do 120 dní od dne plánovaného odletu. Peněžní ústavy předpokládají, že půjde už jen o pár kusů letenek.
Problémy SkyEurope Airlines, která se potýkala se ztrátami už od svého vzniku v roce 2001, se prohloubily v loňském roce. V létě společnost ukončila náhle lety a na její majetek později vyhlásil soud konkurz. Na konci roku však soud konkurzní řízení zrušil, protože majetek firmy nepostačoval ani na úhradu nákladů na konkurz a platy zaměstnanců.