Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Banky míří pro klienty do škol

Ekonomika

  11:07
PRAHA - Tuzemské banky stále častěji vyrážejí na lov nových klientů mezi studenty středních škol. Shodně přitom tvrdí, že přednášky a školení, které na těchto ústavech organizují, jsou pouhou „osvětou v oblasti bankovnictví“.

studenti foto: Reprofoto

Ekonomové ovšem mají v těchto aktivitách bank jasno. „Bezpochyby jde o hledání nových klientů,“ uvedla ekonomka společnosti Next Finance Markéta Šichtařová s tím, že studenti jsou totiž pro banku extrémně perspektivní segment trhu. „Z etických důvodů ovšem není možné říkat, že pro banku jde o jasný nábor klientů,“ dodala Šichtařová. Stejného názoru je i analytik společnosti Atlantik FT Jan Schiesser. „Je to taktika. Tváří se to jako osvěta nebo podpora vzdělání, ale ve skutečnosti chtějí jenom nové klienty,“ míní Schiesser.

Banky to ovšem odmítají. Tvrdí, že získání nových klientů není hlavním účelem a že to je jen „vedlejší produkt těchto akcí“. „Chceme u studentů prohloubit znalosti v oboru bankovnictví,“ sdělila Klára Gajdušková z České spořitelny. Podle ní se spořitelna snaží tyto akce pořádat stále častěji. Na dotaz, zda nejde o pouhou snahu získávat další a další klienty, ale přiznává: „Ano, je to tak, ale nejde o prvoplánový cíl.“

S tím souhlasí také marketingový šéf GE Money Bank Erich Čomor. „Samozřejmě nemůžeme otevřeně říkat, že banka tak získává nové klienty. V první řadě se snažíme podpořit vzdělávání studentů v oblasti bankovnictví,“ prohlásil Čomor. Právě GE Money Bank totiž v současnosti pořádá tyto kursy pro asi 200 studentů středních škol. Podobné akce ovšem organizují i jiné banky. „Podpora vzdělávání je totiž naší strategií,“ zdůraznila Marie Petrovová z Komerční banky. Výjimkou je ale například ČSOB, jejíž zástupce Pavel Hejzlar zároveň upozorňuje: „Určitě bychom chtěli něco takového rozjet.“

Ředitelé škol si však nabídky na přednášky vybírají. „Těch nabídek přichází od bank spousta. Většinu jich odmítáme,“ uvedl ředitel Obchodní akademie Praha 2 Milan Macek. Podle něj totiž musí jít o akci, která bude přínosem pro studenty. „Aby jim vykládali o svých produktech, je nepřípustné,“ dodal Macek. A banky to dobře vědí. „Snažíme se studentům přiblížit bankovní produkty obecně, jen jako konkrétní příklad uvádíme naše produkty,“ vysvětluje Gajdušková, která zároveň dodává: „Nejedná se o nákladné akce. Za přednášku, kterou vede, náš manažer dostane stejnou odměnu, jako kdyby ten čas odpracoval v bance .“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!