Výrobci letadel v problémech. Boeing si líže rány, Airbus musí na prevenci |
Předseda představenstva Dennis Muilenburg ve středu na navazující tiskové konferenci také nevyloučil, že firma by v případě přetrvávajícího zákazu létání strojů 737 MAX mohla jejich výrobu dále omezit nebo úplně zastavit.
Scénář zastavení výroby strojů 737 MAX by podle Muilenburga přišel ke slovu poté, pokud by se řízení pro opětovné povolení této modelové série protahovalo déle, než se nyní předpokládá.
Firma už minulý týden avizovala, že v souvislosti s problémy letadel 737 MAX odepíše zhruba 4,9 miliardy dolarů. Nyní dodala, že zatím nevydá výhled na letošní rok kvůli nejistotě kolem návratu letadel 737 MAX do provozu.
Očištěná ztráta na akcii činila 5,82 USD, což je lepší výsledek, než čekali analytici. Ti v anketě společnosti FactSet čekali ztrátu 6,69 USD na akcii. Příjmy se propadly o 35 procent na 15,75 miliardy USD (361,1 miliardy korun), rovněž ale překonaly odhady analytiků.
Příjmy divize komerčních letadel klesly o 66 procent na 4,72 miliardy USD, dodávky letadel odběratelům se pak snížily o 54 procent na 90. Divize se propadla do ztráty 4,95 miliardy USD po zisku 1,79 miliardy USD před rokem.
Boeing se propadne do hluboké ztráty. Kvůli problémům s letadly 737 MAX odepíše téměř pět miliard dolarů |
Příjmy obranné, vesmírné a bezpečnostní divize naopak o osm procent vzrostly a dosáhly 6,6 miliardy USD, napsal server MarketWatch.