FAA přiměl k rozhodnutí již druhý incident s bateriemi letadla. Úřad uvedl, že před obnovením letů bude muset Boeing prokázat, že baterie jsou bezpečné. Podle analytiků jde o první podobné opatření vůči letounu vyrobenému v USA od roku 1979, kdy po smrtelné nehodě v Chicagu byly vyřazeny z provozu letadla McDonnell Douglas DC-10.
Boeing 787 Dreamliner patří k nejmodernějším letadlům současnosti. V poslední době ho však postihla série závad, včetně exploze baterie a následný požár, únik paliva či problémy s elektronikou a prasklým sklem. FAA již proto kvůli tomu nařídil minulý týden komplexní inspekci nových letadel a japonské společnosti ANA a Japan Airlines dočasně zastavily provoz těchto letadel.
V provozu je zatím 49 letadel Dreamliner. Nejvíc jich mají japonské společnosti Japan Airlines a All Nippon Airways, vlastní je také aerolinie z Indie či Kataru. Ve Spojených státech je mají jen United Airlines, které provozují šest těchto strojů. Svá tři letadla zatím vyřadila z provozu i společnost LAN z Chile. Zakázky má Boeing na více než 800 dreamlinerů.
Letoun 787 je prvním novým projektem Boeingu od roku 1995. Dvoumotorový stroj je z velké části z karbonových vláken a dalších kompozitních materiálů místo hliníku. Je tak lehčí a podle výrobce má o 20 procent nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla. Jeho katalogová cena činí 207 milionů USD (téměř čtyři miliardy Kč).