Reklama na Actimel ujišťuje rodiče o "vědecky prokázaném účinku na dětskou obranyschopnost".
Podle vyšetřování, které úřad vedl na základě stížnosti jednoho z diváků, jsou studie předložené výrobcem nedostatečné.
Šéf úřadu Guy Parker pro BBC uvedl, že nezkoumali jestli Actimel funguje sám o sobě, nýbrž jen to, jestli jsou konkrétní výroky z reklamy podpořeny dostatečnými důkazy. "Studie, které nám firma předložila nebyly úplně mimo, nicméně nebyly dostatečně silné k tomu, aby dokazovaly tvrzení firmy v reklamě."
Mluvčí společnosti Danone je podle serveru BBC rozhodnutím regulárora velmi zklamán. Svá tvrzení má prý firma podložena "velkým množstvím důkazů". Existuje údajně 24 studií, které dokazují pozitivní účinky Actimelu v mnoha ohledech, a to jak u dětí, tak u dospělých. Firma uvedla, že dvě ze studií vznikly v indické nemocnici, kde byl Actimel testován na šestnáctileté mládeži trpící akutním průjmem.
Regulátor ovšem prohlásil, že tyto studie nemohou prokázat nic o vlivu nápoje na zažívaní zdravých dětí. Další výzkumy zase probíhaly u šestiměsíčních dětí, přičemž zakázaná reklama je zaměřená na hlavně na školáky.
Profesor Jeremy Nicholson, který vede chirurgii na Imperial College v Londýně, pro BBC poznamenal, že důkazy o pozitivních účincích na zažívání lidí se zdravotními problémy jsou skutečně silné. Nicméně se však podle něj dosud neuskutečnily žádné dlouhodobé testy u zdravých.
"Bakterie v zažívacím traktu prošly spolu s námi celou evolucí a v lidském těle je jich obrovské množství," říká Nicholson. "Kdybychom chtěli nahradili celkový počet bakterií v lidském střevě, museli bychom vypít 50 tisíc Actimelů denně."