Úterý 28. září 2021, Den české státnosti
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Cannes Lions rozdává další ceny, mimo jiné kampani Buďte hloupí

Ekonomika

  15:58
Grand Prix za nejlepší venkovní reklamu si z Mezinárodního festivalu reklamy v Cannes odvážejí newyorská agentura Anomaly za kampaň pro značku džínů Diesel a jihoamerická agentura Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires za kampaň pro pivo Andes. První z těchto kampaní vyzvala lidi: "Buďte hloupí", druhá představila pivo jako teletransportér.

Diesel si vysloužil cenu za silnou myšlenku. foto: Reprofoto

"Kritici jsou chytří, tvořiví lidé jsou hloupí. Chytří mají mozky, ale hloupí mají koule. Chytrák dá na svou hlavu, ale hlupák na své srdce," říkají některé ze sloganů venkovní kampaně, kterou Diesel v loňském a letošním roce provokoval Američany. Kampaň vytvořila newyorská agentura Anomaly, která zmíněné slogany doprovodila provokativními vizuály, ilustrujícími některé "šílené nápady".

Druhou kampaní oceněnou Velkou cenou se stal "Teletransportér" agentury Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires. Oním teletransportérem, cestujícím po Argentině, byla pivní značka Andes, pracující s myšlenkou, že příliš mnoho času stráveného po barech vede často k rozpadu mezilidských vztahů. Tvůrci kampaně se proto rozhodli mužům, jež jejich přítelkyně odchytí na mobilním telefonu právě v době, kdy vysedávají v baru, usnadnit jejich výmluvy. Pokud byli právě v restauraci, kde se nacházel i "teletransportér", mohli do něj vstoupit a vybrat si v něm z několika různých zvuků, vytvářejících věrohodnou kulisu k jejich výmluvě. Dotyčný tedy mohl například prohlásit, že je na hodině karate, stisknout knoflík s nápisem "carate class", a do jeho slov zazněl hlasitý zvuk přerážených stolů.

"Po ukončení hovoru zavěste a vraťte se ke svým přátelům a svému pivu," končila instruktáž používání "transportéru".

Jak upozorňuje například časopis Advertising Age, obě Velké ceny udělené za venkovní reklamu stojí za zmínku ještě z jednoho důvodu. Zatímco v případě kampaně Dieselu ocenila porota silný nápad jinak velmi tradičně zpracované billboardové kampaně, reklama Andes se naopak opírala o moderní technologie, které využívala ke komunikaci.

Mizejí už i chodníky. Ústecké ghetto se vymyká, čeká ho nový režim

Premium Ve čtvrti Mojžíř v Ústí nad Labem, která se za dvacet let změnila ze solidního sídliště v ghetto, nastane nový režim....

Zabaveno. Policie hon na Savova nevzdává, vzala mu nemovitosti a sto milionů

Premium Kontroverzní podnikatel František Savov je už sedm let obviněn v případu obřích daňových úniků a zhruba stejnou dobu se...

Vlak do Chorvatska klidně zruším, pokud problémy s ním neustanou, tvrdí Jančura

Premium Skupina Student Agency se během léta zvedla z covidového dna, přesto za sebou táhne půlmiliardový účet a chybí jí i...

Kolo štěstí se sebamedem: Vytočte si kosmetiku pro celou rodinu!
Kolo štěstí se sebamedem: Vytočte si kosmetiku pro celou rodinu!

Celý týden hrajeme o 400 hodnotných cen a slevy na kosmetiku značek sebamed, sebamed PRO! a sebamed Baby. Vytočte si i vy na kole štěstí kompletní...