Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Cannes Lions rozdává další ceny, mimo jiné kampani Buďte hloupí

Média

  15:58
Grand Prix za nejlepší venkovní reklamu si z Mezinárodního festivalu reklamy v Cannes odvážejí newyorská agentura Anomaly za kampaň pro značku džínů Diesel a jihoamerická agentura Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires za kampaň pro pivo Andes. První z těchto kampaní vyzvala lidi: "Buďte hloupí", druhá představila pivo jako teletransportér.

Diesel si vysloužil cenu za silnou myšlenku. foto: Reprofoto

"Kritici jsou chytří, tvořiví lidé jsou hloupí. Chytří mají mozky, ale hloupí mají koule. Chytrák dá na svou hlavu, ale hlupák na své srdce," říkají některé ze sloganů venkovní kampaně, kterou Diesel v loňském a letošním roce provokoval Američany. Kampaň vytvořila newyorská agentura Anomaly, která zmíněné slogany doprovodila provokativními vizuály, ilustrujícími některé "šílené nápady".

Druhou kampaní oceněnou Velkou cenou se stal "Teletransportér" agentury Del Campo/NAZCA Saatchi & Saatchi z Buenos Aires. Oním teletransportérem, cestujícím po Argentině, byla pivní značka Andes, pracující s myšlenkou, že příliš mnoho času stráveného po barech vede často k rozpadu mezilidských vztahů. Tvůrci kampaně se proto rozhodli mužům, jež jejich přítelkyně odchytí na mobilním telefonu právě v době, kdy vysedávají v baru, usnadnit jejich výmluvy. Pokud byli právě v restauraci, kde se nacházel i "teletransportér", mohli do něj vstoupit a vybrat si v něm z několika různých zvuků, vytvářejících věrohodnou kulisu k jejich výmluvě. Dotyčný tedy mohl například prohlásit, že je na hodině karate, stisknout knoflík s nápisem "carate class", a do jeho slov zazněl hlasitý zvuk přerážených stolů.

"Po ukončení hovoru zavěste a vraťte se ke svým přátelům a svému pivu," končila instruktáž používání "transportéru".

Jak upozorňuje například časopis Advertising Age, obě Velké ceny udělené za venkovní reklamu stojí za zmínku ještě z jednoho důvodu. Zatímco v případě kampaně Dieselu ocenila porota silný nápad jinak velmi tradičně zpracované billboardové kampaně, reklama Andes se naopak opírala o moderní technologie, které využívala ke komunikaci.