KT&G uvedla značku na trh v září s propagačním sloganem, že cigarety používají tabák pražený a sušený "tradičním africkým způsobem". Na krabičce je obrázek dvou opic, jak si nad ohništěm opékají tabákové lístky.
Reklamní tabule a plakáty rozmístěné v obchodech po celé zemi pak představují šimpanze v roli moderátora a televizního zpravodaje. U toho je pak slogan: "Afrika přichází!"
Africká aliance pro kontrolu tabákových výrobků vyzvala ke stažení reklamních plakátů. "Hluboce nás uráží, jak bezostyšně a urážlivě společnost KT&G ty snímky použila," uvedla ATCA v prohlášení, z něhož cituje agentura AFP.
Opice jsou roztomilé
"Zesměšňovat Afriku s cílem prodávat výrobek, který způsobuje smrt a nemoci, je nepřijatelné." Reklama si vysloužila kritiku i na jihokorejských internetových fórech. "V podstatě změnili Afričany vyrábějící cigarety na opice vyrábějící cigarety. Není to rasismus?" napsal jeden z komentujících.
KT&G označila kontroverzi za "politováníhodnou" a slíbila, že reklamu ještě tento měsíc stáhne. "Rozhodně jsme nechtěli nikoho urazit. Vybrali jsme opice, protože jsou to roztomilá zvířata," řekla mluvčí firmy. Obrázek na krabičce cigaret ovšem firma za urážlivý nepokládá a měnit ho nehodlá, dodala.