Po digitální podobě sáhnou ve 28 procentech případů, ale jeho významnost roste. Vyplývá to ze zprávy o vývoji trhu, kterou ve středu zveřejnila Asociace vydavatelů audioknih.
Kniha o archeologii s nahými ženami? Podle muzea šlo o reklamní trik |
Loňské statistiky ovlivnilo přičtení výsledků dalšího vydavatelství, a to Albatros Media. Bez jeho vlivu by loňský prodej stoupl o 22 procent. Třemi nejsilnějšími vydavateli audioknih a mluveného slova byli loni Supraphon s podílem 29,21 procenta, dále Radioservis se čtvrtinovým podílem a Tympanum s pětinovým. Albatros je zastoupen 11 procenty.
Nejprodávanější audioknihou loňského roku byly Čtyři dohody v podání Jaroslava Duška. Na druhém místě žebříčku skončil soubor všech patnáct her Divadla Járy Cimrmana a na třetím deník P.S. Aňi Geislerové.
Asociace vydavatelů audioknih byla založena v dubnu 2014. Sdružuje největší česká vydavatelství produkující audioknihy a je vyhlašovatelem výročního ocenění Audiokniha roku. Asociace ve zprávě o trhu pracuje s daty deseti vydavatelů, kteří tvoří majoritní část trhu.