Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Česká reklama s ďábly zaujala mezinárodní reklamní server

Média

  17:40
Specializovaný mezinárodní reklamní server Ads of the World, shromažďující kreativně zajímavé reklamy z celého světa, věnoval v únoru pozornost i tiskové kampani pražského Žilka Optik Studia. Kampaň vytvořila agentura Leagas Delaney, která ji pojala jako triptych obazů ve stylu Hieronyma Bosche.

Neobvyklá kampaň optického studia využila obrazy akademického malíře Kryštofa Krejči. foto: Reprofoto

Příběh hříšníka, podléhajícího luxusu do té míry, že se svých brýlí nevzdá ani ve chvíli, kdy jej v pekle dáví čerti. Trhají ho na kusy, ale on své brýle nevydá, protože je miluje. Tak vypadá kampaň pražské společnosti Žilka Optik Studio, publikovaná například v měsíčníku Dolce Vita a v časopisech zaměřených na design a životní styl. Reklamu ocenili i uživatelé serveru Ads of the World, kde se objevila letos v únoru.

"Během letošního roku bude kampaň pokračovat," říká majitel studia Filip Žilka. Svou firmu založil před sedmi lety s vidinou, že nebude prodávat brýle komerčního designu, ale brýle jako umělecké výrobky. "Jde o to, aby si člověk našel ve svých brýlích sám sebe, aby pro ně měl určitou vášeň a záleželo mu na tom, jaké brýle pro jakou příležitost volí," říká Filip Žilka. Vedle osobitého vzhledu by se brýle měly zákazníkovi podle Žilky přiblížit i svými optickými možnostmi, protože studio neměří jen dioptrie a refrakční vady, ale i optické vady vyššího řádu, ovlivňující například vidění v noci či prostorové vidění. Ty pak řeší za pomoci individuální brýlové čočky.

Protože design vyráběný na míru zákazníkovi je dražší než sériové brýle, funguje Žilkovo studio podle jeho slov i jako stylistická poradna. "Se zákazníkem si nejdřív sedneme, pobavíme se o tom, jak mají jeho brýle působit, předložíme mu image brýlí pro různé příležitosti a sestavíme mu určitou představu, jak by měla vypadat jeho brýlová skříň. Snažíme se vést lidi k tomu nemít jedny brýle a investovat do designu, ne do značky jako takové. Máme několik kolekcí pro různé příležitosti, například pro byznys, na sport, pro vyjádření extravagance a podobně. Brojíme proti pojmům 'trendy' a 'in' a vybízíme klientelu, aby si kupovala brýle opravdu podle kvality a podle toho, jak ji osloví jejich design."

Žilka Optik Studio tak vsadila na podobnou strategii, jakou na českém trhu zvolila před časem například společnost Elton Hodinářská, která proměnila hodinky Prim v luxusní značku, šitou na míru zákazníkovi. Určitým paradoxem je, že tyto značky, orientující se jen na úzkou klientelu, čelí relativně dobře hospodářské recesi.

"Není všechno jenom o penězích, jde i o to, že se člověk dokáže uvolnit a nadchnout se pro nějakou zdánlivou maličkost," tvrdí Žilka. Totéž před časem řekl LN i marketingový ředitel Eltonu Jan Prokop: "Moje osobní teorie je, že v luxusním zboží není propad, protože mezi jejich klientelu patří hodně lidí s finančními přebytky, které v dobrých časech ukládají do akcií. Při prvních náznacích krize tito lidé akcie většinou prodají a mají pak disponibilní peníze. Navíc si chtějí během krize udělat něčím radost." 

Kreativní řešení kampaně vymyslela spolu se sloganem "Nemravně luxusní brýle. Zaplatíte za ně dvakrát" agentura Leagas Delaney, která pro vytvoření obrazů oslovila akademického malíře Kryštofa Krejču. Ten na ně použil techniku šerosvitu. "Kryštof Krejča i Leagas Delaney jsou špičky ve svém oboru a já jsem rád, že mi nabídli pomocnou ruku. Jsme pidifirmička, která nemá na to vymýšlet si reklamy za statisíce, takže je to spíš forma zábavy a ujištění klientů, že nakupují ve firmě, kde se umí bavit a umí do toho říznout," dodává Žilka.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!