Humor se stal zbraní bankovních domů. Snaží se o něj i Česká spořitelna, která si utahuje z kampaně Air Bank.
Největší česká banka se rozhodla sloganem zareagovat na sérii reklam se zlým a hodným bankéřem. Bylo zřejmé, že Air Bank – zastoupena sympatickým finančníkem – útočí právě na banky typu České spořitelny.
Potupení vypaseného a hamižného bankéře pak vždy doprovodí věta: i banku můžete mít rádi. Česká spořitelna ji s velkým časovým odstupem doplnila větou: ...ale lepší je, když se na ni můžete spolehnout.
PSALI JSME: |
„Chceme klientům naznačit, že není vždy nejlepší podléhat reklamním výkřikům. Naše sdělení je také reklamní slogan, ale je podložen konkrétními úspěchy v podobě ocenění, které jsme před týdnem získali,“ vysvětluje mluvčí České spořitelny (ČS) Marek Pšeničný.
Odkazuje na to, že podle hlasování veřejnosti je ČS Nejdůvěryhodnější bankou roku a její hypotéka ve své kategorii zvítězila.
Zástupci Air Bank – kterou vlastní Kellnerova skupina PPF – berou slogan své konkurence jako předzvěst vítězství.
„Náš šéf marketingu nám už tři roky připomíná tenhle citát: ‚Nejdříve vás ignorují, pak se vám smějí, pak s vámi bojují a pak vyhrajete.‘‘ - Mahátma Gándhí. Takže to prostě bereme tak, že jsme už ve třetí fázi…,“ stojí na facebookvém profilu Air Bank.
Oficiálně k věci banka zaujímá podobný postoj.
„Bereme to celé s úsměvem a na sociálních sítích jsme se k tomu vyjádřili jen proto, že se nás lidé ptali. Celkově nás ale moc potěšilo, jak velkou podporu a pozitivní zpětnou vazbu jsme od lidí na sociálních sítích i v různých diskusích dostali,“ podotkl mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.