Čtvrtek 9. prosince 2021, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česká značka LaFormela útočí na mekku módy. Na Milán

Ekonomika

  18:00
MILÁN/PRAHA - Z Prahy do Budapešti, z Budapešti do Milána, mohl by začít příběh o tom, jak se malá oděvní značka z Česka dostala do města, které je synonymem pro módu, styl i módní průmysl. Návrháři Antonín Soukup a Miroslava Kohutiarova se na konci loňského roku se svou dámskou kolekcí představili na středoevropském fashion weeku v Budapešti.

Procházku po světových molech si oděvní značka LaFormela vyzkoušela v Budapešti (na snímku) nebo v Paříži. Nyní ji čeká Miláno. foto: LaFormela

Právě tam si práci tvůrců značky LaFormela vyhlédl editor italského magazínu Vogue a zařadil je do výběrové sekce Vogue Talents. Na stránkách této přílohy si návrháře z Prahy vybrali agenti z milánského showroomu Adelaide a pozvali Soukupa s Kohutiarovou do Itálie, aby svou práci představili nákupčím a novinářům v době, kdy bude ve městě probíhat prestižní týden módy.

Mercedes-Benz Prague Fashion Week - LA FORMELA
Mercedes-Benz Prague Fashion Week - LA FORMELA

„Naše řada oděvů pro jaro a léto 2019 bude v butiku, který se nachází ve čtvrti Tortona, vystavena po dobu jednoho měsíce. Plánujeme také vlastní akce a spolupráce s místními kreativci,“ řekl LN Soukup. „V Milánu máme několik zajímavých kontaktů, takže se těšíme na jejich upevnění a rozvoj.“

Podzimní příležitost

V showroomu Adelaide se LaFormela představí od 15. září do 10. října jako jediná česká značka. Očekává se, že si jednotlivé modely přijdou prohlédnout módní nákupčí z Itálie i ze zbytku světa, kteří týdny módy objíždějí pravidelně a hledají na nich nové talenty.

Na přelomu srpna a září se LaFormela zúčastní také módní události roku v Praze. Právě díky akci Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) kdysi značka odstartovala své mezinárodní turné. Kromě evropského trhu v minulosti zavítala i do Hongkongu, kde zákazníci prahnou po neokoukaných malých značkách.

Butik Branco Life, který se zaměřuje na poslední módní trendy od návrhářů z celého světa, nakoupil 71 kusů oděvů z kolekce značky pro loňskou sezonu podzim a zima. Asijské nákupčí zaujaly pestré barvy, nápisy i pankové ladění, kterým je české duo pověstné.

Oblečení s dobrou DNA

Na pražském týdnu módy si značku v minulosti vyhlédl i nákupčí Tomi Paul, který vlastní pařížský módní showroom Other/Wise. Na akci MBPFW je pravidelným hostem a hledá na ni nové neokoukané návrháře ze střední Evropy. Právě LaFormela zapadá do jeho hledáčku, v němž se zaměřuje především na dámské kolekce výrazných forem i barev.

Soukup s Kohutiarovou se tak v jeho showroomu poprvé prezentovali na konci roku 2016. Jejich modely s výraznými kapsami, s řetězy a siluetami svázanými výraznými pásky byly tehdy prezentovány vedle dalších mladých značek a oslovily nákupčí z Asie či z USA.

„Díky showroomu a konzultaci se zahraničními nákupčími se také ověřilo, že naše ceny pro ně nejsou natolik vysoké i přesto, že se některým zákazníkům v Česku zdá naše tvorba naopak nedostupná,“ řekli tehdy LN zakladatelé značky LaFormela. „Nákupčí nejvíce ocenili nositelnost našich produktů a autentickou DNA značky. Zdůrazňovali, abychom v ní u tvorby setrvali.“

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat