Celková cestovní doba je zhruba dvě hodiny, uvedl v tiskové zprávě mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Od čtvrtka spojí přímými vlaky Brno s vídeňským letištěm také dopravce RegioJet, zatím pojedou dva vlaky na letiště a jeden v opačném směru.
Dlouhá léta bylo vídeňské letiště stranou zájmu železničních společností. Přestupovat ve Vídni bylo sice možné, ale nikdo v Česku nenabízel cestu na jednu jízdenku, případně nebyla cenově nijak zvýhodněná.
Kdo jel veřejnou dopravou, obvykle používal autobusovou dopravu, kterou zajišťují RegioJet a Gepard Express. Vídeňské letiště je přitom pro obyvatele jižní či střední Moravy obvykle letištěm, odkud odlétají na dovolenou či služební cesty.
Až loni koncem roku začal o možnosti přímého vlakového spojení hovořit brněnský radní Petr Kratochvíl a v únoru vyjel ukázkový vlak. V dubnu měly vyjet tři páry spojů, ale složitost příprav odsunula počátek provozu na letošní prosinec. Mezitím přichystal první tři přímé vlaky RegioJet, jenž má v plánu od poloviny prosince jezdit pravidelně se třemi páry spojů a jeden pár mají v plánu i ČD.
V současnosti nabízejí ČD mezi Brnem a hlavním nádražím ve Vídni denně osm párů spojů, z Břeclavi je doplňují další čtyři. Jízdenky na letiště jsou vázané při odjezdu na konkrétní spoj, zpáteční jízdu lze nastoupit kterýkoliv den kterýmkoliv vlakem do 30 dnů po odjezdu z Brna. Lze si koupit také jízdenku jen z Břeclavi, která stojí 22 eur, tedy zhruba 550 korun.