náhledy
Elektrická jednotka 460 zvaná také Tornádo byla sériově vyráběna v letech 1974–1978 ve Vagónce Studénka. Bylo jich vyrobeno celkem 43. Stále se používají pro osobní příměstskou dopravu. Skládá se z celkem pěti vozů a její kapacita je 336 míst k sezení.
Autor: ČD
Lokomotivy řady 163 byly určeny k nahrazení dosluhujících lokomotivních řad 140 a 141 při vozbě jak osobních tak nákladních vlaků. Vyráběla ji Škoda Plzeň v letech 1984 – 1986 a 1991 – 1992. Celkem bylo vyrobeno 147 kusů. Jsou známé také pod přezdívkou Peršing, kdy měly stroje vysokou poruchovost. Po vyřešení počátečních problémů se z lokomotivy stala jedna z nejméně poruchových lokomotiv v české a slovenské železniční síti.
Autor: ČD
Vozy řad Bdmtee jsou velkoprostorové osobní vozy druhé třídy vyrobené vagónkou VEB Waggonbau Bautzen v letech 1989–1990. Celkem jich bylo vyrobeno 320, v současné době jich je v provozu okolo stovky. Byly vyvinuty mimo jiné pro rychlou přestavbu na sanitní vozy v případě války. Pro stísněný prostor jim je někdy přezdíváno Vietnamci, pro východoněmecký původ pak Honeckery.
Autor: ČD
Lokomotiva řady 150 je elektrická lokomotiva vyrobená firmou Škoda Plzeň v roce 1978 jako jednorázová série 27 kusů. Má přezdívku potkan či krysa, případně banán podle nejčastějšího žluto-zeleného nátěru. Byly konstruovány a vyráběny především s cílem zajistit vozbu nejdůležitějších rychlíků a expresů na hlavní trati Praha – Olomouc – Ostrava – Žilina – Košice.
Autor: ČD
Motorové vozy řady 810 jsou nejrozšířenějšími českými železničními motorovými vozy. Ikonickým vozům se přezdívá například Orchestrion, Kufr nebo Skleník. Jsou využívány jako hnací vozy na regionálních tratích s menším počtem cestujících. Vyráběla je Vagónka Studénka v letech 1975–1982, celkem bylo vyrobeno 680 vozů této řady. Od poloviny 90. let 20. století jsou modernizovány na různé typové řady, část vozů je v původním stavu doposud v provozu.
Autor: ČD
Lokomotiva řady 242 je jednosystémová elektrická lokomotiva, určená pro střídavou trakční soustavu. Vyráběla ji Škoda Plzeň mezi lety 1975 a 1981. Celkem bylo ve třech sériích dodáno 86 strojů. Přezdívá se jí Plechovka nebo Plecháč. Přestože šlo o stroje primárně určené pro osobní dopravu, v jižních a západních Čechách se používaly i v nákladní dopravě.
Autor: ČD