„Za určitých okolností se cena za poradenské služby může vyšplhat až na 140 milionů korun,“ sdělil LN Nouza.
Ještě na začátku května přitom mělo ministerstvo dopravy jiné plány. „Původně jsme sice chtěli poradce za 70 milionů korun, tak to bylo v podmínkách tendru. Jediný zájemce však byl ochotný poskytnout své služby za devadesát milionů. Tak jsme cenu zvedli,“ vysvětluje zdražení Nouza. Avšak ani cena devadesáti milionů, jak potvrdil Nouza, nebude zřejmě konečná.
Podle smlouvy by totiž měl poradce - konsorcium firem Deloitte a Bovis Lend Lease - poskytovat své služby do konce roku 2006. Tedy do rozjezdu zpoplatnění první etapy 972 kilometrů dálnic.
Resort dopravy ovšem podle Nouzy plánuje využít služeb této společnosti i v druhé etapě zavádění mýtného. To znamená až do začátku roku 2008, kdy by se měly začít vybírat poplatky na dalších více než tisíci kilometrech komunikací. O vypsání dalšího tendru ministerstvo neuvažuje.
Soutěž na projektového manažera, který bude Česku radit při zavádění systému na zpoplatnění vybraných komunikací, byla už v minulosti mnohokrát kritizován. Přihlásil se totiž jediný zájemce - konsorcium firem Deloitte a Bovis Lend Lease, který soutěž bez problémů vyhrál.
Tento jediný účastník se ale zároveň podílel na tvorbě zadávací dokumentace samotné soutěže. Náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek tvrdí, že šlo pouze o informativní materiály. Studie o metodách financování mýta z dílny Deloitte však byla součástí zadávací dokumentace na výběr poradce.
Podle společností, které se do tendru na poradce původně chtěly přihlásit, byly podmínky celé soutěže přehnaně přísné a vytvořeny pro příliš úzký okruh zájemců.
Jednou ze zadávacích podmínek totiž byla například zkušenost uchazeče se zakázkou ve výši minimálně tři miliardy korun. Generální ředitel a také jeho zástupce musel mluvit česky. Uchazeč zároveň musel být pojištěn do té míry, aby v případě selhání projektu uhradil státu vzniklé škody.
České mýtné se prodražuje
PRAHA -
Poradce pro zavedení mýtného na českých silnicích a dálnicích zřejmě vyinkasuje mnohem více milionů ze státní kasy, než resort dopravy původně plánoval. Včera to připustil šéf odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Jiří Nouza.
mýtné foto: Hynek Glos, Lidové noviny
Překvapení ve schránce: daň z nemovitosti vzroste i násobně. Víme, kolik si připlatí v konkrétních městech
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
Armáda kupuje nová nákladní auta, už to ale nebudou kopřivnické Tatry. Nahradí je vozidla značky Volvo
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Klíčový aktér kauzy Dozimetr žádá výslech Rakušana a dalších členů hnutí STAN. Ministr se už vyjádřil
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...