Letiště Praha bylo klíčovým aktivem Českého Aeroholdingu. Ten dosud fungoval jako vlastník veškeré letištní infrastruktury, zatímco Letiště Praha mělo na starosti chod letiště.
„Spojením obou společností dojde k podstatnému zjednodušení současných vnitroskupinových vztahů a procesů, které se kladně projeví ve větší efektivitě fungování nové společnosti a snížení provozních a administrativních nákladů,“ uvádí předkládací zpráva pro vládu.
Aeroholding byl v minulosti většinovým akcionářem v Českých aeroliniích (ČSA), kterým pomohl od hrozícího krachu. Po prodeji posledního podílu v ČSA jiné státní firmě Prisko v roce 2016 však podle důvodové zprávy vládního materiálu ztratilo oddělení aeroholdingu a letiště svůj smysl.
Ke spojení obou firem má dojít zpětně k 1. lednu 2018, fúze pak bude zapsána k 1. srpnu do obchodního rejstříku. Sloučením skončí i statutární orgány aeroholdingu. Zatímco představenstva obou společností byly personálně podobné a vedl je Václav Řehoř, dozorčí rada aeroholdingu vedená ekonomem Janem Švejnarem skončí.
Český Aeroholding vznikl v roce 2011 a vedle letiště jsou jeho součástí také Czech Airlines Technics, Czech Airlines Handling a jiné společnosti.