Soudní pře odstartovala v roce 2017, kdy čínská technologická společnost Huawei požádala u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví o ochrannou známku pro logo, které používá pro svůj počítačový hardware.
Módní dům Chanel ale žádost napadl s odůvodněním, že je logo Huawei příliš podobné dvěma vertikálním propleteným půlkruhům, které symbolizují značku Chanel a objevují se na všech jejích oděvech, doplňcích, parfémech a make-upech.
Úřad EU pro duševní vlastnictví námitku zástupců Chanelu před dvěma lety zamítl, protože podle něj nebyla prokázána podobnost a veřejnost by tak neměla být zmatena.
V Praze zdražuje rychleji i móda. Důvody? Vyšší kupní síla i rostoucí platy, říká ekonom |
Chanel se však s rozhodnutím nesmířil a s kauzou se obrátil na Tribunál EU. Ten ve středu opět rozhodl ve prospěch společnosti Huawei. Soudci pronesli, že loga sice sdílejí určité podobnosti, ale rozdíly v jejich vizuální podobě jsou značné, a proto jsou obě ochranné známky velmi odlišné. Chanel má podle jejich rozhodnutí zaoblenější křivky, silnější linie a horizontální orientaci. Orientace ochranné známky Huawei je naopak vertikální.
V kůži módních magnátů. Lady Gaga a Adam Driver se převtělili do členů rodiny Gucci |
„Dotčené obrazové ochranné známky nejsou podobné. Ochranné známky je třeba porovnávat podle toho, jak jsou přihlášeny a zapsány, aniž by došlo ke změně jejich orientace,“ uvedli představitelé tribunálu pro BBC.
Chanel odmítl nejnovější vývoj situace komentovat. Může však ještě provést další kroky. Proti rozhodnutí se lze odvolat ještě k Evropskému soudnímu dvoru.