Od včerejška prodává rakouská síť obchodů Penny lety do vesmíru. Cena letu ovšem není zrovna nízká. Ten, kdo si bude chtít dopřát stav beztíže a pozorovat hvězdy z raketoplánu, musí sáhnout hluboko do kapsy. Čtyřicetiminutovou cestu do vesmíru nabízí Penny v novém letáku za 209 555 eur (zhruba 5,5 milionu korun).
Skutečně nejde o vtip. Informaci potvrdil mluvčí skupiny Rewe, které řetězce Penny patří. A výmluvný je i nabídkový leták, který platí od včerejška.
Fakt, že peněženky většiny zákazníků, kteří nakupují v Penny, na takovou cestu s vysokou pravděpodobností nestačí, nijak vedení řetězce nevzrušuje. Podle vyjádření společnosti má nabídka letů do vesmíru především nalákat zákazníky a usnadnit síti Penny vstup na trh cestovního ruchu. V novém letáku firma totiž nabízí i běžné dovolené na Zemi.
Vesmírná letenka ze supermarketuZa 209 555 eur lze absolvovat čtyřicetiminutový let raketoplánem. Letenku lze koupit v Rakousku už nyní, ale první turista z obchodu vzlétne až v roce 2001. Během letu se zákazník dostane do výšky jednoho sta metrů. Nabídku letu do vesmíru obsahuje včara vydaný leták sítě Penny v Rakousku. |
Kdo si našetří potřebné peníze a bude se těšit na start do vesmíru, musí si ještě chvíli počkat. Ačkoli let lze koupit již nyní, do vesmíru se vzlétne nejdřív až v roce 2011. Provozovatelem cesty je podle údajů řetězce americká firma Rocketplane Global, firma, která má sídlo v Oklahomě. Odtamtud mají také vesmírní turisté startovat kosmickým kluzákem XP Spaceplane, který firma vlastní. Během letu se vesmírný turista dostane do výšky sto kilometrů nad zemí a raketoplán dosáhne rychlosti kilometr za vteřinu.
Firma je přitom jen jedním z řady podniků, které chystají nabídku letů vesmírem jako alternativu za pozemskou dovolenou.
Diskonty Penny garantují podobně jako u ostatního sortimentu nejnižší ceny. To ovšem vzbudilo v případě letů do vesmíru pozdvižení, protože na webových stránkách americké společnosti je cena za let do vesmíru zhruba o 30 tisíc eur levnější. Obchodní vedoucí Rewe Rakousko Martin Fast to ovšem obhajuje s tím, že v balíčku Penny získá klient navíc let v byznys třídě do Oklahomy a zpátky. Pokud by zákazník ovšem našel někde jinde podobný nabídkový balíček v nižší ceně, garantuje mu řetězec doplacení rozdílu.
Penny není jediný diskont, který se snaží oslovit zákazníky novinkami ve svém sortimentu. Velký rozruch vyvolal v létě vstup řetězce Hofer, který patří pod Aldi, mezi čerpací stanice. Benzin a naftu prodával téměř za polovinu ceny obvyklé na běžných čerpacích stanicích, což vedlo k několikakilometrovým kolonám před stanicemi. Takový nával ovšem nabídka letů do vesmíru zřejmě nevyvolá.