Těžko hádat, proč francouzská značka Citroën nazývá svoje velkoprostorové vozy po španělském malíři Pablu Picassovi, který se proslavil především svým kubistickým obdobím. Její auta totiž moc ostrých hran nenosí.
Že by je spojovala jejich originalita? Možná – v Trnavě vyráběný model C3 Picasso totiž není zrovna konvenční. I jeho palubní deska má zajímavé tvary.
Místo sloupku dva
Už v první zatáčce zjistíte, jak je z něj dobře vidět ven. To dnes není samozřejmost. Čím dál vyšší nároky na bezpečnost nových aut přinesly tlusté přední sloupky, kterým se Citroën elegantně vyhnul použitím dvojice tenkých, za kterými se vám protijedoucí auto neschová.
Zhruba čtyři metry dlouhý vůz je schopen pohodlně pobrat čtveřici vyšších pasažérů, a když se ti vzadu trochu uskromní, tak i pětici. Vděčí za to svému promyšlenému širšímu interiéru. Zadní sedačky, dělené v poměru 60 ku 40, lze nezávisle na sobě naklápět nebo posouvat, takže si můžete vybrat, zda dáte více prostoru cestujícím, nebo zavazadlům v kufru. Rozdělení na tři díly by ale bylo praktičtější.
DataRozměry 4078x1730x1672 Zavazadlový prostor 385–500 l Hmotnost 1277 kg Motor 4válcový turbodiesel, 1,6 l Výkon 66 kW (90 k)/4000 min-1 Zrychlení 0–100 km/h 13,4 s Nejvyšší rychlost 173 km/h Komb. spotřeba 4,5 l/100 km Cena 447 900 Kč |
C3 Picasso se stejně jako většina podobných aut umí proměnit v miniaturní dodávku. Stačí zatáhnout za páčku a zadní sedačky se sklopí a sníží tak, aby udělaly rovnou plochu s vyjímatelným dnem kufru, pokud je ve své vyšší poloze. Pod něj můžete schovat další drobnosti.
Praktické jsou také páté rozměrné dveře, umožňující snadný přístup do velkého kufru. Ten skrývá ještě jeden neobvyklý prvek, převzatý z většího C4 Picassa. Osvětlení zajišťuje svítilna, která je vyjímatelná, a lze ji tedy použít jako klasickou "baterku".
Neotřelé nápady jsou pro francouzská auta typické stejně jako jejich komfortní naladění. C3 Picasso však nemá přehnaně měkké pérování, díky čemuž se v zatáčkách nenaklání jako motorový člun. Přitom stále dobře pohlcuje nerovnosti našich silnic.
Zatočíte malíčkem
Tak jako u mnoha francouzských aut řízení C3 Picassa nevyžaduje takřka žádnou sílu. Co se děje s koly, se ale od volantu nedozvíte. Také jedovatě reagující brzdy vyžadují zvyk. Hned tak si ale nezvyknete na tragicky nepřesnou řadící páku s dlouhými dráhami chodu.
Použitý turbodiesel je tichý, kultivovaný a úsporný. Slibný výkon 90 koní má co dělat s vyšší hmotností vozu, ale ta se naštěstí příliš neprojevila na spotřebě, pohybující se mezi čtyřmi a sedmi litry.
Citroën C3 Picasso je originální, chytře navržený prostorný vůz. Pokud vás ale baví i v praktickém autě jezdit rychle, porozhlédněte se raději u konkurence.
Hodnocení
|