První objednávku na e-shopu COOP si mohou již nyní vytvořit obyvatelé mikroregionu Hlinsko, kde pilotní projekt startuje. Rozvoz budou zajišťovat zaměstnanci pošty, kteří pravidelně se svými poštovními vozy do všech lokalit zajíždějí. „Rozšíření našich služeb o rozvoz potravin je příležitostí, jak využít kapacit naší kontaktní služby,“ uvedl Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty.
Pošta a obchod jsou na vesnicích většinou v bezprostřední blízkosti. Zde dlouhodobě působí také skupina COOP, která provozuje svou síť družstevních prodejen po celém Česku.
„Spojení s Českou poštou nám dává smysl, protože v mikroregionu Hlinsko momentálně žádná rozvážková služba nepůsobí,“ doplnil Lukáš Němčík, místopředseda skupiny COOP.
E-shop řetězce funguje již čtvrtým rokem, ovšem vyzvednutí je pouze na 400 prodejnách COOP. Nyní se služba rozšiřuje a zákazníci na Hlinecku si mohou nechat objednávku doručit přímo domů. „Platba vždy probíhá pouze pomocí platební karty a do druhého dne mají zákazníci doma,“ doplnil Němčík. Zboží se na rozdíl od online rozvážkových společností nekompletuje v centrálním skladu, ale v nejbližší prodejně, odkud objednávka přichází.
Tam, kde chybějí obchody
„V žádném případě nechceme být konkurencí pro Rohlík nebo Košík, naše služby jsou asistencí pro obyvatele vesnic, kde obchody nejsou. Jde nám hlavně o to zboží dodat, nezávodíme s časem,“ doplňuje Němčík.
Zapojení zaměstnanců pošty může podle zástupců České pošty ulehčit objednávání zboží seniorům, kteří by tuto službu ocenili. „Chceme nabídnout možnost objednání i přímo u doručovatele. Pošťáka si telefonicky zákazník objedná, ten přijede a prostřednictvím tabletu vytvoří objednávku,“ doplnil Štěpán s tím, že mnozí senioři nedisponují internetovým připojením.
Pošťáci za nadstandardní doplňkovou službu nebudou podle Štěpána dostávat žádné ohodnocení. „Je to v rámci jeho běžné pracovní doby, místo dopisu nese tašku,“ popsal Štěpán.
Nová služba doplňuje kamenné prodejny COOP, které na některých místech fungují v modelu 24/7, tedy ve večerních a nočních hodinách jsou bezobslužné.
„Chceme měnit nakupování v regionech tak, abychom snížili nutnost dojíždění za nákupy do měst a lidé si ve spojení s našimi obchody mohli obstarat maximum služeb,“ uzavřel Lukáš Němčík.