Vyplývá to ze strategie, jejímž cílem je přivést ztrátovou společnost zpět k zisku. Na tiskové konferenci dnes strategii představil prezident ČSA Radomír Lašák. Aerolinie se také chtějí v budoucnu zaměřit výhradně na přepravu osob. Ostatní činnosti, které s tím přímo nesouvisejí, zřejmě prodají.
Propouštění by nemělo být plošné a nemělo by se týkat letového úseku, tedy pilotů a letušek. Noví viceprezidenti, kteří do ČSA nastoupí do konce léta, by v následujících třech až čtyřech měsících měli vyhodnotit efektivitu svých sekcí a rozhodnout o propouštění nadbytečných pracovníků hlavně v administrativě.
Úspory v řádu stovek milionů si ČSA slibují také od přehodnocení kolektivních smluv, které Lašákův předchůdce Jaroslav Tvrdík uzavřel na tři roky. Smlouvy počítají s růstem platů například pilotů o víc než deset procent ročně. Vedení ČSA začalo jednat se všemi devíti odborovými centrálami. Piloti již možnost přehodnocení kolektivní smlouvy odmítli.
Analytik Tibor Bokor míní, že přezaměstnanost není příliš palčivý problém podniku. Propouštění nebo jednání o mzdových nákladech bude podle něho složité s ohledem na silnou pozici odborů ve firmě. Připomněl, že mzdy především letového personálu jsou v ČSA ve srovnání se zahraniční konkurencí méně než poloviční.
Propouštění by nemělo být plošné a nemělo by se týkat letového úseku, tedy pilotů a letušek. Noví viceprezidenti, kteří do ČSA nastoupí do konce léta, by v následujících třech až čtyřech měsících měli vyhodnotit efektivitu svých sekcí a rozhodnout o propouštění nadbytečných pracovníků hlavně v administrativě.
Úspory v řádu stovek milionů si ČSA slibují také od přehodnocení kolektivních smluv, které Lašákův předchůdce Jaroslav Tvrdík uzavřel na tři roky. Smlouvy počítají s růstem platů například pilotů o víc než deset procent ročně. Vedení ČSA začalo jednat se všemi devíti odborovými centrálami. Piloti již možnost přehodnocení kolektivní smlouvy odmítli.
Analytik Tibor Bokor míní, že přezaměstnanost není příliš palčivý problém podniku. Propouštění nebo jednání o mzdových nákladech bude podle něho složité s ohledem na silnou pozici odborů ve firmě. Připomněl, že mzdy především letového personálu jsou v ČSA ve srovnání se zahraniční konkurencí méně než poloviční.