Ty ČSA v současné době postupně přebírají; zatím jich ve flotile létá osm.
"Podmínky pořízení osmi letadel z opce jsou vzhledem k vývoji situace na trhu lepší než u původních 12 letounů," řekla Hupáková. Původních 12 letadel vyjde firmu na deset až
12,5 miliardy korun.
Podle prezidenta firmy Radomíra Lašáka budou ČSA v budoucnu nová letadla nezbytně potřebovat. "K dalšímu rozvoji neodmyslitelně patří konkurenceschopná flotila letadel," řekl Lašák. Ten se snaží ztrátovou firmu stabilizovat a dovést ji zpátky k zisku. Po loňské 400milionové ztrátě ho firma očekává již letos. Podle plánu by měla vydělat 42 milionů.
České aerolinie v současnosti provozují 50 letounů. Páteří flotily jsou zatím letouny pro střední tratě Boeing 737, které ale postupně nahrazují nové Airbusy A320 a A319. Kromě letadel pro střední tratě provozují ČSA na krátkých tratích letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310.
O případné obnově dálkové flotily chce firma rozhodnout v září.
"Podmínky pořízení osmi letadel z opce jsou vzhledem k vývoji situace na trhu lepší než u původních 12 letounů," řekla Hupáková. Původních 12 letadel vyjde firmu na deset až
12,5 miliardy korun.
Podle prezidenta firmy Radomíra Lašáka budou ČSA v budoucnu nová letadla nezbytně potřebovat. "K dalšímu rozvoji neodmyslitelně patří konkurenceschopná flotila letadel," řekl Lašák. Ten se snaží ztrátovou firmu stabilizovat a dovést ji zpátky k zisku. Po loňské 400milionové ztrátě ho firma očekává již letos. Podle plánu by měla vydělat 42 milionů.
České aerolinie v současnosti provozují 50 letounů. Páteří flotily jsou zatím letouny pro střední tratě Boeing 737, které ale postupně nahrazují nové Airbusy A320 a A319. Kromě letadel pro střední tratě provozují ČSA na krátkých tratích letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310.
O případné obnově dálkové flotily chce firma rozhodnout v září.