Soudní znalec, který chtěl zůstat anonymní, sdělil serveru iDNES.cz, že poklesy mostu zesilují. Deformuje se i násep. Prackovické mosty, které jsou vedle sebe, se do země propadají kvůli příliš malé hloubce, uvedl.
Odborník, který nechtěl zveřejnit své jméno z obavy postihu, popsal, že mosty nemají pevné podloží. Pohyby zaznamenávají experti už zhruba tři měsíce.
Geolog Vladimír Geiz, který už před 20 lety v posudku na volbu trasy dálnice přes České středohoří varoval, že dálnice protíná povrchově nestabilní území, sdělil, že situace je vážnější, než předpokládali pesimisté.
Jde o tříkilometrový úsek, jehož stabilizace by si vyžádala drahá řešení. A k nim se zatím nikdo neodhodlal, stát pouze zajistil a nechal zlikvidovat obří sesuv.
Dálnici D8 ohrožuje další zával. Na stavbu se může zřítit 10 tisíc tun zeminy |
Cajz mluví o hazardu s životy lidí. Zatím totiž po dálnici nic nejezdí, jak se začne povrch chovat ve chvíli, kdy po něm pojedou těžké kamiony, je otázka. „Mnohatunové kamiony začnou drncat po dilatačních spárách, malých nerovnostech. Je to hazard s životy lidí, které na dálnici pustí,“ zhodnotil Cajz.
Poslední úsek D8, která se staví už přes 30 let, měl původně stát 10 miliard korun, nyní už tato částka vyšplhala na 15 miliard.