Drážďanská nebo taky Teplická dálnice měla být podle projektu dokončená do roku 2010, potýkala se ale s protesty ekologů i pozdějším sesuvem půdy.
„Vláda před prázdninami udělala všechny kroky k tomu, aby odstranila všechny administrativní překážky, odsouhlasila řízení bez uveřejnění na odstraňování sesutého svahu,“ řekl Ťok.
Bahnité potoky se valily přes D1. Nový úsek dálnice neustál přívalový déšť![]() |
Podle něj nyní nic nebrání tomu, aby se termín konce příštího roku podařilo stihnout. Dodržení termínu slibují i firmy, které se na stavebních pracích podílejí, dodal ministr.
Kromě dálničního spojení projednávali ministři rovněž zvažovanou vysokorychlostní železnici, která by měla sloužit nejen pro osobní ale i pro nákladní dopravu, uvedl Ťok. V současnosti je spojení rychlostní železnicí pouze v podobě příprav. Musí se vyřešit zejména úzké hrdlo, které tvoří železniční tunel na českoněmecké hranici.
Realizace stavby je pak otázkou patnácti až dvaceti let. Pokud ale už nyní nezačneme s přípravami, tak po těchto dvaceti letech žádná stavba vysokorychlostních železnic nezačne, dodal.
„Potřebujeme aby se ten přeshraniční úsek, který bude ekonomicky nejnáročnější, dostal do spolkového plánu dopravy, tak aby se ten projekt pohnul z místa a aby v budoucnu mohl být financovaný z fondů EU,“ uvedl po jednání s německým ministrem premiér Bohuslav Sobotka.
Podle něj to je cesta, jak ČR napojit na evropskou vysokorychlostní síť. Druhou prioritou je podle něj železniční propojení mezi Prahou, Norimberkem a Mnichovem, kde ČR investuje do modernizace trati z Prahy do Plzně a chystá i modernizaci dalšího úseku na hranici s Bavorskem a potřebuje, aby se práce zahájily i na německé straně.