Cíl byl jasný: prosadit se na evropském trhu. Po loni představeném větším sportovněužitkovém vozu (SUV) Sorento nyní dorazil menší sourozenec Sportage, který se vyrábí na Slovensku.
Má nezvykle vysoké boky a nízká okna, dravou příď s maskou údajně připomínající "tygří čenich". Oproti předchůdci je delší, nižší a širší.
Interiér kombinuje rysy SUV a sportovnějších aut. Širší středový panel důvěrně obklopuje přední pasažéry stejně jako široké boky. Menší volant padne dobře do ruky, řadicí páka je blízko a vše najdete tam, kde hledáte. Ergonomie interiéru nemá chyby. Ani nevadí, že je vyroben z levnějších tvrdých plastů. Zadní pasažéři sice budou mít dost místa, jejich sedačky, dělené v poměru 60:40, ale nelze posunovat a sklápěcí mají jen opěradla. Kufr je sice příliš mělký na udávaných 564 litrů, většině rodin by ale měl stačit.
Sportage konečně naplňuje své jméno. Oproti předchůdci nejen lépe vypadá, ale i jezdí. Má tužší pérování, takže při rychlejší jízdě působí jistěji a naklání se jen minimálně.
Přesto dokáže dobře tlumit nerovnosti, přičemž v rychle projížděných zatáčkách neodskakuje ani na rozbitých silnicích. Dobře "sedí", má rychlé, precizní, i když poněkud mrtvolně nekomunikativní řízení, přesnou šestistupňovou převodovku a slušné brzdy.
Systém brzdící při sjezdu ze strmých svahů asi nevyužijete, ostatně podvozek "visí" jen 17,2 centimetru nad zemí. Testovaný dvoulitrový turbodiesel nabízí výkon 136 koní a maximální točivý moment 319Nm již od 1800 otáček. Nástup síly tak probíhá plynule.
Po zahřátí je relativně tichý, jen spotřeba je o něco vyšší, než tvrdí výrobce. Přesto nabízí kombinaci slušné dynamiky a rozumné spotřeby, většinou se pohybující mezi 6–8 l/100 km. Ceník se stále drží sympaticky nízko, štědrou standardní výbavu, zahrnující třeba klimatizaci nebo litá kola, poskytuje i nejlevnější verze. Výbav je pět, pevně nastavených, Kia chce zaujmout také nezvykle dlouhými zárukami. Kiamá díky Sportage ve stále populárnější kategorii SUV auto, které obstojí v konkurenci.