‚Žehlení‘ D1 nabírá skluz. Boj proti epidemii bude mít dopad na termíny staveb, připustil Metrostav![]() |
Úplná uzavírka trvala od sobotních 19:00 do nedělních 9:00. Nyní ještě v úseku pokračují dokončovací práce, měly by skončit v 15:00. Řidiči jezdí v jednom pruhu ve směru na Prahu a ve dvou směrem na Brno. Provoz je podle dálničních kamer mírný.
Noční práce na D1 jsou hotovy. Během noci byly odstraněny 3 staré nadjezdy a vybudován jeden provizorní. Celý úsek mezi Devíti kříži a Ostrovačicem je plně průjezdný od 8:40 ráno.Děkujeme všem řidičům za trpělivost a @RSD_oficialni a @METROSTAVcz za perfektní práci a organizaci. pic.twitter.com/hZbRlmC7za
— Ministerstvo dopravy (@min_dopravy) April 19, 2020
O prvním květnovém víkendu následuje demolice zbývajících dvou nadjezdů v úseku, poté začne modernizace středního dělicího pásu. Demolice nadjezdů je nutná kvůli tomu, aby se dálnice mohla modernizovat a rozšířit.
Na úseku mezi exitem 168 Devět křížů a exitem 178 Ostrovačice pracuje firma Metrostav, náklady na rekonstrukci činí 1,724 miliardy korun bez daně, hotovo by mělo být v září 2021. Původní betonový svršek je 15 až 20 let za svou technickou životností, řekl novinářům v sobotu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.