V testu nejhůře dopadlo místo na 127. kilometru ve směru do Brna mezi Velkým Beranovem a Měřínem. Otřes trval 19 milisekund a okamžité přetížení působící na zadní kolo auta dosáhlo hodnoty 16 G, tedy šestnáctinásobku zemské gravitace.
Tým Českého rozhlasu vyrazil na cestu v neděli v době plynulého provozu. V obou směrech jel v podstatě konstantní rychlostí kolem 100 kilometrů v hodině.Otřesy měřil s pomocí akcelerometrů, které jeho členové připevnili na neodpruženou část nápravy v těsné blízkosti zadních kol.
Bahnité potoky se valily přes D1. Nový úsek dálnice neustál přívalový déšť |
Testování probíhalo ve dva roky starém volkswagenu, u nějž lze očekávat, že dokáže velkou část otřesů eliminovat.
Nejhorší výsledky u souvislých úseků prokázalo měření při cestě do Brna před Větrným Jeníkovem, mezi Jihlavou a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Ostrovačicemi. Cestou do Prahy mezi motorestem Devět křížů a Velkou Bíteší, za Větrným Jeníkovem a od Šternova do Hvězdonic.
„Měření přesně kopíruje výsledky těch, která si děláme na Ředitelství silnic a dálnic. Podle nich se rozhodujeme, které úseky budeme modernizovat přednostně,“ řekl Českému rozhlasu vedoucí stavebního dozoru ŘSD Ivan Čásenský.