Ve snaze ulevit si od stresu se Elizabeth Hulanicková během pandemie covidu-19 vrátila ke svým dětským hračkám. Spolu s kolegy si podle agentury AP kupuje stavebnice firmy Lego a z kostiček si staví na kancelářském stole. Znovu si hraje i s inteligentní plastelínou a přiznává, že ji tvárná a hopsavá gumová hmota, která mění barvy, uklidňuje.
Více než dřív také Hulanicková souzní se svou panenkou jménem Samantha, kterou má vystavenou ve vitríně. Když byla malá, na vysněnou hračku, kterou dostala darem od matky, čekala celý rok. Dnes je pro ni připomínkou, že má být trpělivá.
„Asi to se mnou zůstane už navždycky. Pořád se musím v něčem vrtat, takže je asi lepší, abych zůstala u hraček, než se třeba stále dokola pokoušet o opravu auta,“ říká sedmatřicetiletá žena z obce Piscataway v americkém státě New Jersey.
Výrobci hraček více cílí i na dospělé
Stres způsobený covidovou krizí urychlil a umocnil nastupující trend dospělých, ve kterých se probudilo jejich vnitřní dítě a vrátili se k hračkám od Lega nebo ke sběratelským předmětům, které jim přinášejí útěchu, míní Jim Silver, editora webu TTP, který zveřejňuje recenze na hračky.
Společnost Lego poslední dva roky zvyšuje počet produktů pro dospělé. Nyní nabízí 100 sad pokrývajících témata od dobývání vesmíru po luxusní auta. „Pandemie tento trend určitě uspíšila, protože dospělí uvízli doma, kde neměli žádnou zábavu, ale zato spoustu času,“ uvádí za firmu proslavenou barevnými kostkami Genevieve Cruzová, podle které trend přetrvá i nadále.
Ačkoliv hrozba pandemie podle všeho opadla, výrobci považují zájem dospělých o hračky za dlouhodobý a vytváří nové produkty cílící na starší skupiny. Trh s dětskými výrobky pro dospělé je značný. Věková skupina nad 18 let se na tržbách hračkářského průmyslu v USA podílela 14 procenty a byla druhou nejrychleji rostoucí skupinou po zákaznících ve věku od 12 do 17 let.
Na skupinu dospělých zacílil i provozovatel prodejen rychlého občerstvení McDonald’s, který v říjnu uvedl na trh populární dětské menu Happy Meal, tentokrát však pro dospělé a s nostalgickými figurkami. Generální ředitel McDonald’s Chris Kempczinski uvedl, že firma prodala polovinu zásoby sběratelských figurek během prvních čtyř dnů akce.
Kavárna American Girl Cafe, pojmenovaná po panenkách od společnosti Mattel, zase od letošního roku přidala do menu více jídel pro dospělé, jako jsou salát z kozího sýra a červené řepy a koktejly typu Aperol Spritz nebo Bloody Mary. Všimla si totiž, že jejími zákazníky jsou často dospělí bez dětí.
Také společnost Build-a-Bear, která prodává plyšáky, si trendu všimla a loni spustila novou webovou stránku určenou pro lidi starší 18 let. Prodává na ní například plyšového králíčka s malou plyšovou lahví vína v tlapce.