Na koleje se zřejmě dostanou ještě letos. První z nich už je prodaná, informoval mluvčí firmy Tomáš Jelínek.
ČTĚTE TAKÉ: |
Licence platí pro středoevropský trh. Cena jedné lokomotivy této kategorie se pohybují až okolo 100 milionů korun. Legios chce lokomotivu prodávat pod obchodním názvem Legios General.
Stotřicetitunový kolos s výkonem 2750 kilowattů už jeden v Česku jezdí, nese ale výrobní štítky Votihu. Jde o vzorový kus pro sériovou výrobu.
Z Lostru se stal LegionVýrobce používá název Legios od minulého roku. Předtím používal tradiční ale pro cizince obtížně vyslovitelnou zkratku Lostr, tedy Lounské strojírny. Firma začala v roce 1998 vyrábět nákladní vagony, předešlých 125 let různá drážní vozidla jen opravovala. Tržby se v předešlých letech pohybovaly okolo 1,8 miliardy korun. Pokud půjde vše podle plánu, mohl by podnik začít nabírat další zaměstnance, jichž má nyní okolo 800. |
"Výroba byla zahájena dle plánu. Prodali jsme již první lokomotivu a další tři jsou v procesu výroby. Nyní čekáme na podpis kupních smluv," uvedl ředitel společnosti Radek Rybáček. Odběratele zatím nekonkretizoval.
Legios letos začal vyrábět i dva nové typy nákladních vozů; čtyřnápravový výsypný vagon řady Faccns byl vyroben v počtu 96 kusů pro německou firmu HVLE. Mezinárodní operátor cisteren Nacco si pro změnu objednal 95 cisternových vozů Zacens s nerezovým kotlem. Aktuálně firma jedná i o dalších dodávkách.
V říjnu 2010 začala Legios vyšetřovat policie kvůli údajným daňovým únikům. Podle firmy se za podezřením skrývá konkurent, který se snaží o nepřátelské převzetí.