Čtvrtek 10. října 2024, svátek má Marina
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Dilema mecenášů her. Po Toyotě se bojí o pověst i další sponzoři olympiády, řada z nich nebude na zahájení


Olympijské kruhy. | foto: ČTK

Premium
Už tento pátek mají slavnostně propuknout zpožděné olympijské hry v Tokiu. Navzdory ročnímu odkladu se však ani letos neobejdou bez komplikací, právě v Japonsku totiž pandemie nabírá na síle.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Kromě toho, že hry mají proběhnout bez diváků, kvůli silnému odporu Japonské veřejnosti se od nich distancuje i jeden z největších sponzorů – domácí automobilka Toyota. Stahuje „olympijské“ reklamy a ruší účast na zahajovacím ceremoniálu. A není jediná. Podobná oznámení padají i od dalších velkých mecenášů her.

Toyota bude v Kolíně vyrábět nový model malého vozu, detaily firma teprve oznámí

Toyota si nechce poškodit image, jen pár dní před zahájením her proto oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s tokijskou olympiádou. Prezident automobilky Akio Tojoda se navíc nezúčastní pátečního slavnostního zahajovacího ceremoniálu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl šéf komunikace Toyoty Džun Nagata, který naznačil, že pro olympijské hry v Tokiu je „z různých důvodů“ čím dál těžší získat podporu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se