Neděle 1. října 2023, svátek má Igor
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Ekonomika

Dilema mecenášů her. Po Toyotě se bojí o pověst i další sponzoři olympiády, řada z nich nebude na zahájení


Olympijské kruhy. | foto: ČTK

Premium
Už tento pátek mají slavnostně propuknout zpožděné olympijské hry v Tokiu. Navzdory ročnímu odkladu se však ani letos neobejdou bez komplikací, právě v Japonsku totiž pandemie nabírá na síle.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Vyzkoušet Premium

Kromě toho, že hry mají proběhnout bez diváků, kvůli silnému odporu Japonské veřejnosti se od nich distancuje i jeden z největších sponzorů – domácí automobilka Toyota. Stahuje „olympijské“ reklamy a ruší účast na zahajovacím ceremoniálu. A není jediná. Podobná oznámení padají i od dalších velkých mecenášů her.

Toyota bude v Kolíně vyrábět nový model malého vozu, detaily firma teprve oznámí

Toyota si nechce poškodit image, jen pár dní před zahájením her proto oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s tokijskou olympiádou. Prezident automobilky Akio Tojoda se navíc nezúčastní pátečního slavnostního zahajovacího ceremoniálu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl šéf komunikace Toyoty Džun Nagata, který naznačil, že pro olympijské hry v Tokiu je „z různých důvodů“ čím dál těžší získat podporu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
první měsíc jen za 1 Kč

Roční

490
890 Kč
Předplatit
+ 6 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Dvouleté

1 690
Předplatit
+ 5 měsíců zdarma oproti měsíčnímu předplatnému
+ online televize Telly
na 90 dní zdarma

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 30 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se