Kromě toho, že hry mají proběhnout bez diváků, kvůli silnému odporu Japonské veřejnosti se od nich distancuje i jeden z největších sponzorů – domácí automobilka Toyota. Stahuje „olympijské“ reklamy a ruší účast na zahajovacím ceremoniálu. A není jediná. Podobná oznámení padají i od dalších velkých mecenášů her.
Toyota bude v Kolíně vyrábět nový model malého vozu, detaily firma teprve oznámí |
Toyota si nechce poškodit image, jen pár dní před zahájením her proto oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s tokijskou olympiádou. Prezident automobilky Akio Tojoda se navíc nezúčastní pátečního slavnostního zahajovacího ceremoniálu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl šéf komunikace Toyoty Džun Nagata, který naznačil, že pro olympijské hry v Tokiu je „z různých důvodů“ čím dál těžší získat podporu.