Pátek 30. července 2021, svátek má Bořivoj
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Ekonomika

Dilema mecenášů her. Po Toyotě se bojí o pověst i další sponzoři olympiády, řada z nich nebude na zahájení


Olympijské kruhy. | foto: ČTK

Premium
Už tento pátek mají slavnostně propuknout zpožděné olympijské hry v Tokiu. Navzdory ročnímu odkladu se však ani letos neobejdou bez komplikací, právě v Japonsku totiž pandemie nabírá na síle.

Kromě toho, že hry mají proběhnout bez diváků, kvůli silnému odporu Japonské veřejnosti se od nich distancuje i jeden z největších sponzorů – domácí automobilka Toyota. Stahuje „olympijské“ reklamy a ruší účast na zahajovacím ceremoniálu. A není jediná. Podobná oznámení padají i od dalších velkých mecenášů her.

Toyota si nechce poškodit image, jen pár dní před zahájením her proto oznámila, že nenechá v televizi vysílat své reklamy související s tokijskou olympiádou. Prezident automobilky Akio Tojoda se navíc nezúčastní pátečního slavnostního zahajovacího ceremoniálu. „Plně podpoříme sportovce a přispějeme na hry poskytnutím vozidel a dalšími prostředky,“ řekl šéf komunikace Toyoty Džun Nagata, který naznačil, že pro olympijské hry v Tokiu je „z různých důvodů“ čím dál těžší získat podporu.

Přečtěte si celý článek a veškerý další obsah na Lidovky.cz s iDNES Premium

Akční nabídka první měsíc za 1 Kč, následně za 39 Kč měsíčně. Členství je možné kdykoliv zrušit a je bez závazků.

Již máte předplatné? Přihlaste se a čtěte dál.

LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen
LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Sdílejte svoje oblíbená místa, hodnoťte tipy ostatních, hrajte o...