Pátek 4. října 2024, svátek má František
130 let

Lidovky.cz

Diváci ztrácejí zájem o Oscary

Ekonomika

  11:55
New York - Přímý přenos z předávání filmových Oscarů minulý víkend přilákal k obrazovkám 38,8 milionu amerických televizních diváků, což je nejméně od roku 2003 a jen o trochu více, než kolik sledovalo premiérový večer dalšího ročníku amatérské pěvecké soutěže Americký idol, která je původním vzorem pro českou a slovenskou SuperStar. Vyplývá to z oborových průzkumů.

O Oscary už není takový zájem. foto: ČTK

Nižší divácký zájem byl podle odborníků důsledkem výběru pětice nominovaných, veřejnosti vesměs málo známých snímků, které soupeřily o cenu pro nejlepší film roku. Proti očekáváním Oscara na závěr třiapůlhodinové show nezískala favorizovaná Zkrocená hora s tématem homosexuálních kovbojů, ale společensky kritický film o násilí v Los Angeles s názvem Crash.

Letošní sledovanost byla osm procent pod loňskou, kdy vítězství filmu Million Dollar Baby na obrazovkách vidělo 42,1 milionu Američanů. Nejmenší televizní publikum, 33 milionů, zaznamenal předávací ceremoniál v roce 2003 s Oscarem pro muzikál Chicago. Rekordní počet 55,2 milionu diváků viděl ocenění filmu Titanic v roce 1998.

Průvodce večerem, televizní komik Jon Stewart přivedl k obrazovkám podstatnou část svého publika, které ho sleduje v jeho každodenním satirickém pořadu Daily Show.
Mladých mužů do 34 let tak k televizím usedlo o pět procent více než před rokem, ale žen ve stejné věkové kategorii bylo mezi televizním obecenstvem tentokrát o 14 procent méně.
Divácké ohlasy v tisku Stewartovo moderování vesměs chválí. Kriticky se ovšem vyjadřují na adresu celého pojetí předávacího ceremoniálu. Často upozorňují, že dlouhý přenos je nudný a že není třeba, aby obsahoval i udílení Oscarů v málo populárních kategoriích, jako je například krátký film nebo technické obory.

„Je poměrně jasné, že oscarová show příliš netáhla. Je to dlouhé, konzervativní a málo akční. Diváci chtějí vidět především své hvězdy a těch bylo letos méně než loni,“ říká mediální expert John Silverstein z Washingtonu.
Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!