Letos by v Česku měly otevřít ještě značky Top Drawer, francouzská pánská móda Prestige Man či krejčovství Josef Knize.
Letošním nováčkem na českém trhu je třeba prodejce sportovního oblečení a obuvi Foot Locker, který letos v květnu otevřel v Česku svůj první obchod, a to v pražském nákupním centru Chodov. Následoval druhý v první polovině června v centru Palladium.
ČTĚTE TAKÉ: |
"Plánujeme otevření dalších jednotek v atraktivních lokalitách hlavního města i dalších větších městech, jako je Brno či Ostrava," uvedl Scott Abbey, viceprezident Foot Locker Europe. Poprvé se také v nákupním centru objevuje výrobce italských kabelek Tosca Blu.
"V prosinci navíc u nás otevírá první vlajkový obchod populární obuvi Crocs," sdělila LN za Centrum Chodov manažerka Zdeňka Jakšič. Dalším řetězcem, který už v Česku působí a plánuje expanzi, je například DM drogerie. Další prodejny chystají také Amrest, Lindex, Celio nebo CCC Boty. CCC má v Česku už 47 prodejen.
Značky, které chystají expanziFoot Locker |
"Během dalších tří až čtyř let bychom rádi dosáhli počtu 65 až 70 poboček po celé zemi," říká Roman Puchala, jednatel společnosti CCC Boty Czech.
V průběhu letošního roku přišli do země také další nováčci. V dubnu otevřela svůj první obchod v Praze španělská módní značka Desigual, samostatné prodejny se dočkali také fanoušci luxusní italské značky Dolce & Gabbana.
Tuzemské značky jdou z kola ven
Švédská značka KappAhl v Palladiu otevřela svou zatím největší prodejnu. "Přibyly také dvě italské značky 7camicie a Napapijri. Z menších jednotek jsou nově k dispozici zákazníkům dvě kadeřnictví – Fabio Salsa a Express Elite Hair, prodejna s dětskou módou Magic Child a největší český prodejce přání Albi," vyjmenovává nové značky Karolína Peterková, která zastupuje centrum Palladium.
Nově příchozí mohou mít kromě současné větší zdrženlivosti Čechů při nakupování ještě druhou potíž. V obchodních centrech není dost volného místa a nové obchodní domy se zatím nechystají.
"Nové značky chtějí ta nejlepší místa v nejlépe umístěných nákupních centrech. Jenže ta už jsou plná a čeká se na ně dlouho," řekl LN Alexander Rafajlovič, vedoucí týmu výzkumu trhu společnosti Cushman & Wakefield.
Letos nebylo otevřeno jediné velké obchodní centrum, pouze se rozšiřují ta stávající. Stávající prestižní nákupní centra si tedy mohou vybírat. "V neposlední řadě hraje roli i výše nabídnutého nájmu," připouští Peterková z Palladia.
"Máme v záloze hned několik značek, které by nám v případě potřeby doplnily nabídku," říká marketingová ředitelka Paláce Flóra Daniela Vocetková. Kdo jde z kola ven, jsou nakonec většinou tuzemské firmy. "Každý rok roste podíl zahraničních značek v českých obchodních centrech zhruba o půl procenta," říká Rafajlovič.