V areálu Pražské energetiky ve Vršovicích tento dodavatel energie ve spolupráci s firmou ABB postavil ryhlodobíjecí stanici. V ní je skutečně možné dobít elektromobil na desítky dalších kilometrů ve zmiňovaném čase. A to, jak je letos u slavnostně odhalovaných nových dobíjecích stanic zvykem, zadarmo.
Vypadá to celé velice lákavě, a skoro se člověku chce zajít do autosalonu Citroën a objednat si tento zatím jediný veřejně prodávaný elektromobil i za cenu 739 900 Kč bez DPH. Pomineme-li, že bychom se ho už letos pravděpodobně nedočkali, protože kapacita deseti kusů určených letos pro tuzemský trh je již vyčerpaná a kapacita japonského mitsubishi, který shodný elektromobil pro mateřskou automobilku a také pro Peugeot nestačí, dostaneme se k druhému problému: pokud přijedeme k nějakému rychlodobíjecímu stojanu, nikdy si nebudeme moci být jisti, zda se k němu dokážeme připojit.
Více k tématu najdete na www.autoweb.cz
V případě PRE a Citroënu C-Zero bychom se nabili, taktéž budeme úspěšní i u chystané rychlodobíjecí stanice v areálu ČEZ. Ten ve své testovací flotile elektromobilů totiž využívá Peugeot iON, což je sourozenec Citroënu. Ze stanice s kabelovým připojením standardu CHAdeMO ještě budou moci čerpat elektřinu vozy Subaru Stella a Nissan Leaf. Už ne ale i u nás jezdící elektromobily Smart.
"Problém je v tom, že není určen standard pro zásuvku a zástrčku pro rychlé dobíjení elektromobilů," vysvětluje Jan Pauček vedoucí sekce Rozvoj prodeje Pražské energetiky.